• Journals
  • Discipline
  • Indexed
  • Institutions
  • About
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
View Item 
  •   Home
  • Universidad de Chile
  • Comunicación y Medios
  • View Item
  •   Home
  • Universidad de Chile
  • Comunicación y Medios
  • View Item

Cultural capital, economic capital and struggles hegemonic: the international reproduction national elites

Capital cultural, capital económico y luchas hegemónicas: la reproducción internacional de las élites nacionales;
Capital culturel, capital économique et luttes hégémoniques: la reproduction internationale des élites nationales

Author
Dezalay, Yves

Full text
https://comunicacionymedios.uchile.cl/index.php/RCM/article/view/26739
10.5354/rcm.v0i27.26739
Abstract
n this paper we offer the Conference Opening by Professor Yves Dezalay at the Colloquium "Chile-France independent Edition: Public Space, repertoires of action and organizational models". Here the problem is exposed the circulation of knowledge and globalization. It will seek to address the issue of bibiliodiversidad as the strategy refers to the opposition between culture and market, the relationship between the independent publishing and multinationals edition.
 
En este texto ofrecemos la Conferencia de apertura realizada por el profesor Yves Dezalay en el Coloquio "Chile-Francia Edición independiente: Espacio público, repertorios de acción y modelos organizativos”. En ella se expone el problema de la circulación de saberes y la globalización. Se buscará tratar la cuestión de la bibiliodiversidad como estrategia que remite a la posición entre cultura y mercado, la relación entre la edición independiente y las multinacionales de la edición.
 
Dans cette conférence d'ouverture au Journées d’étude "Chili-France : Édition indépendante: l'espace public, répertoires d'action et modèles organisationnels", Yves Dezalay expose les enjeux de l’articulation entre circulation des savoirs et mondialisation. Il aborde la question de la bibliodiversité comme stratégie relative à l'opposition entre culture et marché, ou encore entre édition indépendante et multinationales de l'édition.
 
Metadata
Show full item record

Related items

Showing items related by title, author, creator and subject.

  • The Socio-Spatial Dimension of Social Capital. An Analysis of Neighborhood Social Capital and Collective Efficaciousness in Eight Social Housing Complexes in Chile 

    Ibarra, Sebastián; Universidad de Aysén. Revista EURE - Revista de Estudios Urbano Regionales; Vol. 46, núm. 138 (2020)
  • Capital cultural, capital económico y luchas hegemónicas: la reproducción internacional de las élites nacionales 

    Dezalay, Yves. Comunicación y Medios; Núm. 27 (2013): Industria del libro; Pág. 04 - 12
  • CULTURA «PARA» EL TRABAJO. EL CAPITAL CULTURAL Y SU LÓGICA EN LAS ESTRATEGIAS LABORALES DE JÓVENES DE UN BARRIO POPULAR DE CÓRDOBA 

    ASSUSA, GONZALO. Última Década; Vol. 21 Núm. 39 (2013): Diciembre; 141-167
Discipline
Artes, Arquitectura y UrbanismoCiencias Agrarias, Forestales y VeterinariasCiencias Exactas y NaturalesCiencias SocialesDerechoEconomía y AdministraciónFilosofía y HumanidadesIngenieríaMedicinaMultidisciplinarias
Institutions
Universidad de ChileUniversidad Católica de ChileUniversidad de Santiago de ChileUniversidad de ConcepciónUniversidad Austral de ChileUniversidad Católica de ValparaísoUniversidad del Bio BioUniversidad de ValparaísoUniversidad Católica del Nortemore

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister
Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB) - Universidad de Chile
© 2019 Dspace - Modificado por SISIB