• Journals
  • Discipline
  • Indexed
  • Institutions
  • About
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
View Item 
  •   Home
  • Universidad Católica del Maule
  • Convergencia Educativa: Revista Electrónica de Educación
  • View Item
  •   Home
  • Universidad Católica del Maule
  • Convergencia Educativa: Revista Electrónica de Educación
  • View Item

Analysis of Inclusive Education

Análisis de la Educación Inclusiva

Author
Cañar, Carolina

Baquero, Dayana

Full text
http://revistace.ucm.cl/article/view/918
10.29035/rce.11.67
Abstract
Inclusive Education allows to eliminate the barriers of educational social exclusion, where schools and their teachers must consider the diversity present in the class, since there are people who depend on an educational need associated or not with disability, in this way, it is necessary to prepare methodological strategies, encouraging the learning of all children equally. The purpose of the letter is to show if schools and their teachers are prepared to serve students with some type of disability. On the other hand, the specific objectives are based on investigating the educational regulations in force in the country and demonstrating the discrepancy that exists between what the State proposes and what is evidenced in fiscal, municipal, and private institutions of the city of Quito. Method: The sample was composed of 30 teachers and 30 students from the province of Pichincha belonging to fiscal, municipal, and private educational institutions, where the data was recorded through surveys. Results: it was identified that institutions do not train teaching staff, assuming that 9 out of 10 schools do not implement adequate equipment in their classrooms and 5 out of 10 do not make physical adaptations to meet the SEN of their students.
 
La Educación Inclusiva permite eliminar las barreras de exclusión social educativa, donde los planteles y sus docentes deben considerar la diversidad presente en la clase, pues existen personas que dependen de una necesidad educativa asociada o no a la discapacidad, de esta manera, es necesario preparar estrategias metodológicas, incentivando el aprendizaje de todos los niños por igual. El propósito del escrito es evidenciar si los centros educativos y sus docentes están preparados para atender a los estudiantes con algún tipo de discapacidad. Por otra parte, los objetivos específicos se basan en indagar la normativa educativa vigente en el país y demostrar la discrepancia que existe entre lo que propone el Estado y lo evidenciado en instituciones fiscales, municipales y particulares de la ciudad de Quito. Método: La muestra estuvo compuesta por 30 docentes y 30 estudiantes de la provincia de Pichincha pertenecientes a instituciones educativas fiscales, municipales y particulares; en donde se registró los datos mediante encuestas. Resultados: se identificó que las instituciones no capacitan al personal docente, asumiendo que 9 de cada 10 escuelas no implementan en sus aulas un equipamiento adecuado y 5 de cada 10 no realizan adaptaciones físicas para atender las NEE de sus estudiantes.
 
Metadata
Show full item record
Discipline
Artes, Arquitectura y UrbanismoCiencias Agrarias, Forestales y VeterinariasCiencias Exactas y NaturalesCiencias SocialesDerechoEconomía y AdministraciónFilosofía y HumanidadesIngenieríaMedicinaMultidisciplinarias
Institutions
Universidad de ChileUniversidad Católica de ChileUniversidad de Santiago de ChileUniversidad de ConcepciónUniversidad Austral de ChileUniversidad Católica de ValparaísoUniversidad del Bio BioUniversidad de ValparaísoUniversidad Católica del Nortemore

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister
Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB) - Universidad de Chile
© 2019 Dspace - Modificado por SISIB