• Journals
  • Discipline
  • Indexed
  • Institutions
  • About
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
View Item 
  •   Home
  • Universidad de Valparaíso
  • IEYA: Infancia, Educación y Aprendizaje
  • View Item
  •   Home
  • Universidad de Valparaíso
  • IEYA: Infancia, Educación y Aprendizaje
  • View Item

Contribution of mindfulness strategies to the learning’s self-regulation components of preschool students

Aporte de las estrategias de mindfulness a los componentes de autorregulación del aprendizaje de los estudiantes de preescolar

Author
Cerra Guerra, Oxana

Mahecha Escobar, Jenny Consuelo

Conejo Carrasco, Francisco

Full text
https://revistas.uv.cl/index.php/IEYA/article/view/2083
10.22370/ieya.2020.6.2.2083
Abstract
This article presents the results of an investigation that seeks to analyze the influence that Mindfulness strategies exert on the development of the components of the self-regulation of learning of the undergraduate students of the New York College, in Bogotá, Colombia. Through a qualitative method with descriptive design, an understanding of the phenomena from the teaching point of view is evidenced, working with a sample of 9 students and 3 teachers. The data collected through the observation grid, teacher interview and field diary were analyzed to establish which students with greater attention difficulties and disruptive actions were those who improved with the implementation of their self-regulation factors of learning. The implementation of metacognitive spaces in young students encourages selfreflection and promotes self-awareness processes through Mindfulness strategies.
 
El presente artículo presenta los resultados de una investigación que buscaba analizar la influencia que ejercen las estrategias Mindfulness en el desarrollo de los componentes de la autorregulación del aprendizaje de los estudiantes de jardín del Colegio Nueva York, en Bogotá, Colombia.Es así que, la metodología cualitativa con diseño descriptivo permitió lograr un entendimiento de los fenómenos desde el punto de vista docente, al trabajar con una muestra de 9 estudiantes y 3 docentes. Los datos recogidos por medio de la rejilla de observación, entrevista a docentes y diario de campo fueron analizados permitiendo establecer qué componentes de la autorregulación son los más impactados y cuáles estrategias ejercen una mayor influencia en su desarrollo.
 
Metadata
Show full item record
Discipline
Artes, Arquitectura y UrbanismoCiencias Agrarias, Forestales y VeterinariasCiencias Exactas y NaturalesCiencias SocialesDerechoEconomía y AdministraciónFilosofía y HumanidadesIngenieríaMedicinaMultidisciplinarias
Institutions
Universidad de ChileUniversidad Católica de ChileUniversidad de Santiago de ChileUniversidad de ConcepciónUniversidad Austral de ChileUniversidad Católica de ValparaísoUniversidad del Bio BioUniversidad de ValparaísoUniversidad Católica del Nortemore

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister
Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB) - Universidad de Chile
© 2019 Dspace - Modificado por SISIB