Contribution of mindfulness strategies to the learning’s self-regulation components of preschool students
Aporte de las estrategias de mindfulness a los componentes de autorregulación del aprendizaje de los estudiantes de preescolar
dc.creator | Cerra Guerra, Oxana | |
dc.creator | Mahecha Escobar, Jenny Consuelo | |
dc.creator | Conejo Carrasco, Francisco | |
dc.date | 2020-06-30 | |
dc.date.accessioned | 2022-07-13T14:43:56Z | |
dc.date.available | 2022-07-13T14:43:56Z | |
dc.identifier | https://revistas.uv.cl/index.php/IEYA/article/view/2083 | |
dc.identifier | 10.22370/ieya.2020.6.2.2083 | |
dc.identifier.uri | https://revistaschilenas.uchile.cl/handle/2250/196101 | |
dc.description | This article presents the results of an investigation that seeks to analyze the influence that Mindfulness strategies exert on the development of the components of the self-regulation of learning of the undergraduate students of the New York College, in Bogotá, Colombia. Through a qualitative method with descriptive design, an understanding of the phenomena from the teaching point of view is evidenced, working with a sample of 9 students and 3 teachers. The data collected through the observation grid, teacher interview and field diary were analyzed to establish which students with greater attention difficulties and disruptive actions were those who improved with the implementation of their self-regulation factors of learning. The implementation of metacognitive spaces in young students encourages selfreflection and promotes self-awareness processes through Mindfulness strategies. | en-US |
dc.description | El presente artículo presenta los resultados de una investigación que buscaba analizar la influencia que ejercen las estrategias Mindfulness en el desarrollo de los componentes de la autorregulación del aprendizaje de los estudiantes de jardín del Colegio Nueva York, en Bogotá, Colombia.Es así que, la metodología cualitativa con diseño descriptivo permitió lograr un entendimiento de los fenómenos desde el punto de vista docente, al trabajar con una muestra de 9 estudiantes y 3 docentes. Los datos recogidos por medio de la rejilla de observación, entrevista a docentes y diario de campo fueron analizados permitiendo establecer qué componentes de la autorregulación son los más impactados y cuáles estrategias ejercen una mayor influencia en su desarrollo. | es-ES |
dc.format | application/pdf | |
dc.language | spa | |
dc.publisher | Universidad de Valparaíso | es-ES |
dc.relation | https://revistas.uv.cl/index.php/IEYA/article/view/2083/2284 | |
dc.rights | Derechos de autor 2020 Universidad de Valparaíso | es-ES |
dc.source | Revista Infancia, Educación y Aprendizaje; Vol. 6 Núm. 2 (2020); 66-85 | es-ES |
dc.source | 0719-6202 | |
dc.subject | mindfulness | en-US |
dc.subject | self-regulation of learning | en-US |
dc.subject | preschool | en-US |
dc.subject | cognition | en-US |
dc.subject | emotion | en-US |
dc.subject | behavior | en-US |
dc.subject | Conciencia plena | es-ES |
dc.subject | autorregulación del aprendizaje | es-ES |
dc.subject | preescolar | es-ES |
dc.subject | cognición | es-ES |
dc.subject | emoción | es-ES |
dc.subject | conducta | es-ES |
dc.title | Contribution of mindfulness strategies to the learning’s self-regulation components of preschool students | en-US |
dc.title | Aporte de las estrategias de mindfulness a los componentes de autorregulación del aprendizaje de los estudiantes de preescolar | es-ES |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article | |
dc.type | info:eu-repo/semantics/publishedVersion | |
dc.type | Peer reviewed articles | en-US |
dc.type | Artículo evaluado por pares | es-ES |