LOGICAL-MATHEMATICAL NOTIONS IN STUDENTS WITH SPECIAL EDUCATIONAL NEEDS. : A STUDY IN EARLY CHILDHOOL EDUCATION
NOCIONES LÓGICO-MATEMÁTICAS EN ALUMNOS CON NECESIDADES EDUCATIVAS ESPECIALES: : UN ESTUDIO EN EDUCACIÓN INFANTIL
Author
Romero Hernández, Andrea
Arnal-Palacián, Mónica
Abstract
This is a review of the evolution of special-education needs and its adaptation no te learning skills of logical-mathematical notions in the early childhood. The considerations of different materials and methodologies have led to the inclusion of this special-education needs students. We hace interviewed daily-worker teachers, early childhood education and therapeutic pedagogy specialist and students from last year of college. So, we can evaluate and add all the today’s situations and work un class. Lately we hace developed a didactic-proposal based on the knowledge actived during the project. The results leed to the highlight in the improvement of sensory qualities as well as greater self-control and autonomy un this students. En este trabajo se realiza una revisión de la evolución de las Necesidades Educativas Especiales y su adaptación en la enseñanza-aprendizaje de las nociones lógico-matemáticas en la etapa de Educación Infantil. Además, se han considerado la manipulación de diferentes materiales y el desarrollo de distintas metodologías para conseguir la inclusión de este alumnado, para llegar a desarrollar una propuesta que aúne a todas estas características. Para ello, se han realizado entrevistas a profesorado.