Show simple item record

NOCIONES LÓGICO-MATEMÁTICAS EN ALUMNOS CON NECESIDADES EDUCATIVAS ESPECIALES: : UN ESTUDIO EN EDUCACIÓN INFANTIL

dc.creatorRomero Hernández, Andrea
dc.creatorArnal-Palacián, Mónica
dc.date2022-05-24
dc.date.accessioned2022-07-13T14:43:57Z
dc.date.available2022-07-13T14:43:57Z
dc.identifierhttps://revistas.uv.cl/index.php/IEYA/article/view/2435
dc.identifier10.22370/ieya.2022.8.1.2435
dc.identifier.urihttps://revistaschilenas.uchile.cl/handle/2250/196106
dc.descriptionThis is a review of the evolution of special-education needs and its adaptation no te learning skills of logical-mathematical notions in the early childhood. The considerations of different materials and methodologies have led to the inclusion of this special-education needs students. We hace interviewed daily-worker teachers, early childhood education and therapeutic pedagogy specialist and students from last year of college. So, we can evaluate and add all the today’s situations and work un class. Lately we hace developed a didactic-proposal based on the knowledge actived during the project. The results leed to the highlight in the improvement of sensory qualities as well as greater self-control and autonomy un this students.en-US
dc.descriptionEn este trabajo se realiza una revisión de la evolución de las Necesidades Educativas Especiales y su adaptación en la enseñanza-aprendizaje de las nociones lógico-matemáticas en la etapa de Educación Infantil. Además, se han considerado la manipulación de diferentes materiales y el desarrollo de distintas metodologías para conseguir la inclusión de este alumnado, para llegar a desarrollar una propuesta que aúne a todas estas características. Para ello, se han realizado entrevistas a profesorado.es-ES
dc.formatapplication/pdf
dc.languagespa
dc.publisherUniversidad de Valparaísoes-ES
dc.relationhttps://revistas.uv.cl/index.php/IEYA/article/view/2435/3123
dc.rightsDerechos de autor 2022 Universidad de Valparaísoes-ES
dc.rightshttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0es-ES
dc.sourceRevista Infancia, Educación y Aprendizaje; Vol. 8 Núm. 1 (2022); 9-22es-ES
dc.source0719-6202
dc.subjectNecesidades Educativas Especialeses-ES
dc.subjectEducación Infantiles-ES
dc.subjectlógico-matemáticaes-ES
dc.subjectmateriales manipulativoses-ES
dc.subjectSpecial educational needsen-US
dc.subjectearly childhood educationen-US
dc.subjectlogical mathematical notionsen-US
dc.subjectmanipulative mathematicsen-US
dc.titleLOGICAL-MATHEMATICAL NOTIONS IN STUDENTS WITH SPECIAL EDUCATIONAL NEEDS. : A STUDY IN EARLY CHILDHOOL EDUCATIONen-US
dc.titleNOCIONES LÓGICO-MATEMÁTICAS EN ALUMNOS CON NECESIDADES EDUCATIVAS ESPECIALES: : UN ESTUDIO EN EDUCACIÓN INFANTILes-ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.typePeer reviewed articlesen-US
dc.typeArtículo evaluado por pareses-ES


This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record