Imaginative Education: imagination, creativity and emotion in early education
Educación imaginativa: imaginación, creatividad y emoción en la educación inicial
dc.creator | Castaing, Carolina | |
dc.creator | Andrade Pascual , Fernanda | |
dc.date | 2022-07-30 | |
dc.identifier | https://revistas.uft.cl/index.php/rre/article/view/183 | |
dc.identifier | 10.38123/rre.v2i2.183 | |
dc.description | We live in a changing world, and education should respond to the needs of this constant movement and the reality of the new generations. This research tries to generate a link between Early Education, at transition levels, and Imaginative Education as a methodology that responds to new studies in different areas, including neuroscience. This link integrates emotional brain and language, to promote the field of comprehensive communication, using its cognitive tools of the Imaginative Education for the development of Learning Objectives of the initial levels. It is expected that through the design of an implementation proposal for educational institutions, educators will get to know the tools of Imaginative Education, reflect and put the methodology into practice, in order to reach emotionally to all children, hoping to generate meaningful learning, as well as promoting creativity and imagination. | en-US |
dc.description | El mundo cambia y la educación debe responder a las necesidades de este constante movimiento social, tecnológico y cultural, y a la realidad de las nuevas generaciones. La presente investigación intenta generar un vínculo entre los niveles de transición en educación inicial y la Educación Imaginativa, metodología que involucra nuevos estudios de diferentes áreas, entre ellas, las neurociencias. Este vínculo permite relacionar el cerebro emocional y el lenguaje para promover el ámbito de la comunicación integral, utilizando con este fin herramientas cognitivas propias de la Educación Imaginativa para el desarrollo de los Objetivos de Aprendizaje de los niveles iniciales. Se espera que, mediante el diseño de una propuesta de implementación para las instituciones, los educadores conozcan las herramientas de la Educación Imaginativa, reflexionen sobre ella y pongan en práctica esta metodología, para así incidir emocionalmente en todos los niños y niñas, esperando generar aprendizajes significativos por medio de la creatividad y la imaginación. | es-ES |
dc.format | text/html | |
dc.format | application/pdf | |
dc.language | spa | |
dc.publisher | Universidad Finis Terrae, Facultad de Educación, Psicología y Familia | es-ES |
dc.relation | https://revistas.uft.cl/index.php/rre/article/view/183/273 | |
dc.relation | https://revistas.uft.cl/index.php/rre/article/view/183/279 | |
dc.rights | Derechos de autor 2022 Carolina Castaing; Fernanda Andrade Pascual | es-ES |
dc.rights | https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0 | es-ES |
dc.source | Revista Realidad Educativa; Vol. 2 No. 2 (2022); 50-78 | en-US |
dc.source | Revista Realidad Educativa; Vol. 2 Núm. 2 (2022); 50-78 | es-ES |
dc.source | 2452-6134 | |
dc.source | 10.38123/rre.v2i2 | |
dc.subject | Comunicación integral | es-ES |
dc.subject | educación inicial | es-ES |
dc.subject | educación imaginativa | es-ES |
dc.subject | imaginative education | en-US |
dc.subject | comprehensive communication | en-US |
dc.subject | early childhood education | en-US |
dc.title | Imaginative Education: imagination, creativity and emotion in early education | en-US |
dc.title | Educación imaginativa: imaginación, creatividad y emoción en la educación inicial | es-ES |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article | |
dc.type | info:eu-repo/semantics/publishedVersion | |
dc.type | Artículo evaluado por pares | es-ES |
This item appears in the following Collection(s)
-
Revista Realidad Educativa
\([0-9]{4}\)