Lenguas Modernas: Recent submissions
Now showing items 121-140 of 1269
-
Complementos de 'estar': sobre las alternancias del gerundio con sintagmas preposicionales encabezados por 'de' y 'en'
Lenguas Modernas; Núm. 52 (2018): Segundo Semestre; pp. 233-256. -
La relatividad lingüística (Variaciones filosóficas)
Lenguas Modernas; Núm. 52 (2018): Segundo Semestre; pp. 281-285. -
Es llegar y llevar: construcciones multiverbales de verbo finito coordinadas en español
Lenguas Modernas; Núm. 52 (2018): Segundo Semestre; pp. 163-186. -
Evidential and mirative values of haber +participle in Andean Spanish: an analysis based on the notion of 'Evidence Time'
Lenguas Modernas; Núm. 52 (2018): Segundo Semestre; pp. 99-119. -
The content clause in spanish. A funtional-typological approach
Lenguas Modernas; Núm. 52 (2018): Segundo Semestre; pp. 11-34. -
Temporal reference relative clauses in chacoan and andean languages from an typological perspective
Lenguas Modernas; Núm. 52 (2018): Segundo Semestre; pp. 35-55. -
Tense marking in andean languages
Lenguas Modernas; Núm. 52 (2018): Segundo Semestre; pp. 135-161. -
Remarks about the lexicalization patterns of motion events
Lenguas Modernas; Núm. 52 (2018): Segundo Semestre; pp. 121-134. -
Aspectual coercion in Paraguayan Guarani and other South American Language
Lenguas Modernas; Núm. 52 (2018): Segundo Semestre; pp. 73-97. -
Description of temporal reference in Chilean Sign Language
Lenguas Modernas; Núm. 52 (2018): Segundo Semestre; pp. 57-71. -
An analysis of lento and un poco as attenuative markers in paraguayan spanish, contrasted with rioplantese spanish
Lenguas Modernas; Núm. 52 (2018): Segundo Semestre; pp. 187-213. -
Tiempo, Aspecto y Modalidad: expresión gramatical y bases cognitivas
Lenguas Modernas; Núm. 52 (2018): Segundo Semestre; pp. 9-10. -
Is your English good or bad? social representations toward Alexis Sanchez’s use of English in his first interview in that language. theoretical and methodological implications on teaching English as a foreign language
Lenguas Modernas; Núm. 51 (2018): Primer Semestre; Pág. 77 - 98. -
Systems of working memory in children with mixed receptive–expressive language impairment
Lenguas Modernas; Núm. 51 (2018): Primer Semestre; Pág. 47 - 62. -
Addressing family members in the culture: practices of "young-adult" university students
Lenguas Modernas; Núm. 51 (2018): Primer Semestre; Pág. 63 - 76. -
“Are you afraid of Virginia Woolf?” Perceptions and responses of third year EFL university students of gender roles in three short stories by Virginia Woolf
Lenguas Modernas; Núm. 51 (2018): Primer Semestre; Pág. 29 - 46. -
Filled pauses in Chilean Spanish of Santiago: Pragmatic and Sociolinguistic analysis
Lenguas Modernas; Núm. 51 (2018): Primer Semestre; Pág. 99 - 122. -
Lingüística de corpus y enseñanza del español como 2/L. Mar Cruz Piñol. Libros-La Muralla 2017 (1a ed.: 2012). Madrid, Editorial Arco. 189 páginas ISBN: 978-84-7635-850-4
Lenguas Modernas; Núm. 51 (2018): Primer Semestre; Pág. 123 - 127. -
Responsible Design in Applied Linguistics: Theory and Practice. Albert Weideman. Springer 2017. 239 pages ISBN: 978-3-319-41731-8
Lenguas Modernas; Núm. 51 (2018): Primer Semestre; Pág. 129 - 133. -
WRITING IN HISTORY: POTENTIAL OF THE INTERPERSONAL AND IDEATIONAL LINGUISTIC RESOURCES TO CONSTRUCT EVIDENCE
Lenguas Modernas; Núm. 50 (2017): Segundo Semestre; Pág. 193 - 224.