Lenguas Modernas: Recent submissions
Now showing items 121-140 of 1269
-
Complementos de 'estar': sobre las alternancias del gerundio con sintagmas preposicionales encabezados por 'de' y 'en'
. Lenguas Modernas; Núm. 52 (2018): Segundo Semestre; pp. 233-256 -
La relatividad lingüística (Variaciones filosóficas)
. Lenguas Modernas; Núm. 52 (2018): Segundo Semestre; pp. 281-285 -
Es llegar y llevar: construcciones multiverbales de verbo finito coordinadas en español
. Lenguas Modernas; Núm. 52 (2018): Segundo Semestre; pp. 163-186 -
Evidential and mirative values of haber +participle in Andean Spanish: an analysis based on the notion of 'Evidence Time'
. Lenguas Modernas; Núm. 52 (2018): Segundo Semestre; pp. 99-119 -
The content clause in spanish. A funtional-typological approach
. Lenguas Modernas; Núm. 52 (2018): Segundo Semestre; pp. 11-34 -
Temporal reference relative clauses in chacoan and andean languages from an typological perspective
. Lenguas Modernas; Núm. 52 (2018): Segundo Semestre; pp. 35-55 -
Tense marking in andean languages
. Lenguas Modernas; Núm. 52 (2018): Segundo Semestre; pp. 135-161 -
Remarks about the lexicalization patterns of motion events
. Lenguas Modernas; Núm. 52 (2018): Segundo Semestre; pp. 121-134 -
Aspectual coercion in Paraguayan Guarani and other South American Language
. Lenguas Modernas; Núm. 52 (2018): Segundo Semestre; pp. 73-97 -
Description of temporal reference in Chilean Sign Language
. Lenguas Modernas; Núm. 52 (2018): Segundo Semestre; pp. 57-71 -
An analysis of lento and un poco as attenuative markers in paraguayan spanish, contrasted with rioplantese spanish
. Lenguas Modernas; Núm. 52 (2018): Segundo Semestre; pp. 187-213 -
Tiempo, Aspecto y Modalidad: expresión gramatical y bases cognitivas
. Lenguas Modernas; Núm. 52 (2018): Segundo Semestre; pp. 9-10 -
Is your English good or bad? social representations toward Alexis Sanchez’s use of English in his first interview in that language. theoretical and methodological implications on teaching English as a foreign language
. Lenguas Modernas; Núm. 51 (2018): Primer Semestre; Pág. 77 - 98 -
Systems of working memory in children with mixed receptive–expressive language impairment
. Lenguas Modernas; Núm. 51 (2018): Primer Semestre; Pág. 47 - 62 -
Addressing family members in the culture: practices of "young-adult" university students
. Lenguas Modernas; Núm. 51 (2018): Primer Semestre; Pág. 63 - 76 -
“Are you afraid of Virginia Woolf?” Perceptions and responses of third year EFL university students of gender roles in three short stories by Virginia Woolf
. Lenguas Modernas; Núm. 51 (2018): Primer Semestre; Pág. 29 - 46 -
Filled pauses in Chilean Spanish of Santiago: Pragmatic and Sociolinguistic analysis
. Lenguas Modernas; Núm. 51 (2018): Primer Semestre; Pág. 99 - 122 -
Lingüística de corpus y enseñanza del español como 2/L. Mar Cruz Piñol. Libros-La Muralla 2017 (1a ed.: 2012). Madrid, Editorial Arco. 189 páginas ISBN: 978-84-7635-850-4
. Lenguas Modernas; Núm. 51 (2018): Primer Semestre; Pág. 123 - 127 -
Responsible Design in Applied Linguistics: Theory and Practice. Albert Weideman. Springer 2017. 239 pages ISBN: 978-3-319-41731-8
. Lenguas Modernas; Núm. 51 (2018): Primer Semestre; Pág. 129 - 133 -
WRITING IN HISTORY: POTENTIAL OF THE INTERPERSONAL AND IDEATIONAL LINGUISTIC RESOURCES TO CONSTRUCT EVIDENCE
. Lenguas Modernas; Núm. 50 (2017): Segundo Semestre; Pág. 193 - 224