Lenguas Modernas: Recent submissions
Now showing items 141-160 of 1269
-
Pedagogical shortcomings of global EFL textbooks and Spanish speaking learners
Lenguas Modernas; Núm. 51 (2018): Primer Semestre; Pág. 9 - 28. -
TOWARDS A CHARACTERIZATION OF WRITING PRACTICES IN THE ACADEMIC COMMUNITY OF BIOLOGY
Lenguas Modernas; Núm. 50 (2017): Segundo Semestre; Pág. 131 - 152. -
TOWARDS A CRITICAL AND REFLEXIVE PEDAGOGY FOR TEACHING WRITING IN HIGHER EDUCATION
Lenguas Modernas; Núm. 50 (2017): Segundo Semestre; Pag. 91 - 108. -
THE “CASE REPORT” GENRE IN PRE-SERVICE TEACHER EDUCATION: AN ACTIVITY APPROACH
Lenguas Modernas; Núm. 50 (2017): Segundo Semestre; Pág. 153 - 174. -
SOCIAL REPRESENTATIONS ABOUT KNOWLEDGE AND WRITING AT THE UNDERGRADUATE LEVEL IN TWO DISCOURSE COMMUNITIES: IMPLICATIONS FOR THE TEACHING OF WRITING IN HIGHER EDUCATION
Lenguas Modernas; Núm. 50 (2017): Segundo Semestre; Pág. 109 - 130. -
FEEDBACK WITH GENRE-ORIENTED WRITTEN COMMENTS (GOWC) IN THE PROCESS OF WRITING DISSERTATION PROJECTS OF TEACHER TRAINING PROGRAMS
Lenguas Modernas; Núm. 50 (2017): Segundo Semestre; Pág. 175 - 192. -
WRITING ACROSS THE CURRICULUM PROGRAM DESIGN: THEORETICAL CHOICES AND STRATEGIC ACTIONS
Lenguas Modernas; Núm. 50 (2017): Segundo Semestre; Pág. 73 - 90. -
READING AND WRITING PROGRAMS DESIGN AND IMPLEMENTATION IN HIGHER EDUCATION: PRINCIPLES AND STRATEGIES
Lenguas Modernas; Núm. 50 (2017): Segundo Semestre; Pág. 47 - 72. -
EQUITY MEANS HAVING FULL VOICE IN THE CONVERSATION
Lenguas Modernas; Núm. 50 (2017): Segundo Semestre; Pág. 33 - 46. -
METACOGNITIVE AWARENESS AND COGNITIVE STYLES: ARE THERE DIFFERENCES BETWEEN WHAT CHILEAN EFL PRE-SERVICE TEACHERS AND NEWLY-QUALIFIED EFL IN-SERVICE TEACHERS CLAIM?
Lenguas Modernas; Núm. 49 (2017): Primer semestre; Pág. 183 - 206. -
THE PLACE OF ENGLISH AS A FOREIGN LANGUAGE IN THE CHILEAN LINGUISTIC POLICIES AND PLANNING: WHERE DO WE COME FROM AND WHERE ARE WE GOING?
Lenguas Modernas; Núm. 49 (2017): Primer semestre; Pág. 121 - 136. -
BASIC INTERPERSONAL GRAMMAR OF SPANISH: A SYSTEMIC FUNTIONAL ACCOUNT OF THE MOOD SYSTEM
Lenguas Modernas; Núm. 49 (2017): Primer semestre; Pág. 157 - 182. -
CONTRASTIVE ANALYSIS OF INTERROGATIVE INFINITIVES IN FRENCH AND SPANISH FROM A SYNTACTIC TEXTUAL PERSPECTIVE
Lenguas Modernas; Núm. 49 (2017): Primer semestre; Pág. 137 - 156. -
VARIATIONS OF VOWELS IN MAPUDUNGUN FROM THE MATERIALS OF AUGUSTA (1916)
Lenguas Modernas; Núm. 49 (2017): Primer semestre; Pág. 93 - 120. -
LANGUAGE, SEXUALITY, AND POWER. STUDIES IN INTERSECTIONAL SOCIOLINGUISTICS Edited by Erez Levon and Ronald Beline Mendes Oxford University Press, 2016. 244 pages ISBN: 978-0-19-021037-3 (paperback)
Lenguas Modernas; Núm. 49 (2017): Primer semestre; Pág. 207 - 2012. -
VIVIANA ÁVILA ALFARO LA MATÓ POR AMOR: LENGUAJE, GÉNERO Y ESTEREOTIPOS SANTIAGO: LA CALABAZA DEL DIABLO 2017, 140 páginas ISBN: 277.114
Lenguas Modernas; Núm. 49 (2017): Primer semestre; Pág. 213 - 216. -
ESTUDIOS LATINOAMERICANOS DE LA ESCRITURA EN EDUCACIÓN SUPERIOR Y CONTEXTOS PROFESIONALES: HACIA LA CONFIGURACIÓN DE UN CAMPO DISCIPLINAR PROPIO
Lenguas Modernas; Núm. 50 (2017): Segundo Semestre; Pág. 8 - 14. -
GLOBAL TRENDS IN HIGHER EDUCATION AND THEIR IMPACT ON LATIN AMERICA: PENDING CHALLENGES
Lenguas Modernas; Núm. 50 (2017): Segundo Semestre; Pág. 15 - 32. -
THE REFORMULATION MARKER OF EXPLANATION IN CHILEAN SPANISH: A PROPOSAL FOR FUNCTIONAL CLASSIFICATION
Lenguas Modernas; Núm. 49 (2017): Primer semestre; Pág. 77 - 92. -
"WHAT THE F*CK WAS THAT?!” A PRELIMINARY STUDY ON THE USE OF SWEAR WORDS BY UNIVERSITY ENGLISH AS A FOREIGN LANGUAGE LEARNERS IN CHILE.
Lenguas Modernas; Núm. 49 (2017): Primer semestre; Pág. 9 - 25.