Revista Pedagogía Universitaria y Didáctica del Derecho: Recent submissions
Now showing items 101-120 of 427
-
The progressive free-of-charge in the higher education. A constitutional obligation of the state of Chile
. Revista Pedagogía Universitaria y Didáctica del Derecho; Vol. 1 No. 2 (2014); Pág. 29 - 47 -
The Chilean student movement: context and demands
. Revista Pedagogía Universitaria y Didáctica del Derecho; Vol. 1 No. 2 (2014); Pág. 12 - 28 -
Legal research as a tool for improving the teaching-learning process of the law
. Revista Pedagogía Universitaria y Didáctica del Derecho; Vol. 1 No. 1 (2014); Pág. 36-57 -
CODICE-Derecho measuring instrument and its application in the Faculty of Law of Universidad de Chile
. Revista Pedagogía Universitaria y Didáctica del Derecho; Vol. 1 No. 1 (2014); Pág. 2-19 -
Emerging Paradigms and crisis in education law: more than just teaching
. Revista Pedagogía Universitaria y Didáctica del Derecho; Vol. 1 No. 1 (2014); Pág. 58-71 -
The right to education in international law of human rights
. Revista Pedagogía Universitaria y Didáctica del Derecho; Vol. 1 No. 1 (2014); Pág. 20-35 -
Presentation
. Revista Pedagogía Universitaria y Didáctica del Derecho; Vol. 1 No. 1 (2014); Pág. 1 -
Del salón al Zoom: cambios en la interacción docente-estudiante en dos facultades de derecho del Perú
. Revista Pedagogía Universitaria y Didáctica del Derecho; Vol. 8 Núm. 2 (2021); 119-150 -
La clase invertida o flipped classroom: Intervención didáctica en una educación virtual de emergencia
. Revista Pedagogía Universitaria y Didáctica del Derecho; Vol. 8 Núm. 2 (2021); 213-240 -
Legal Education in the Common Law: A Brief History with Special Reference to the United States
. Revista Pedagogía Universitaria y Didáctica del Derecho; Vol. 8 Núm. 2 (2021); 9-38 -
Educación legal clínica y servicios legales gratuitos a migrantes y refugiados en Colombia: Relato de una experiencia
. Revista Pedagogía Universitaria y Didáctica del Derecho; Vol. 8 Núm. 2 (2021); 303-320 -
Productive model of monographic research at the university
. Revista Pedagogía Universitaria y Didáctica del Derecho; Vol. 8 Núm. 2 (2021); 97-118 -
Teaching and learning law and artificial intelligence in Chile: On the minor in Artificial Intelligence and Law at the Universidad Autónoma de Chile
. Revista Pedagogía Universitaria y Didáctica del Derecho; Vol. 8 Núm. 2 (2021); 281-302 -
Medición remota de la velocidad lectora en estudiantes de derecho: Una contribución a la racionalización de la carga académica
. Revista Pedagogía Universitaria y Didáctica del Derecho; Vol. 8 Núm. 2 (2021); 193-212 -
An approximation to the legal research methodology
. Revista Pedagogía Universitaria y Didáctica del Derecho; Vol. 8 Núm. 2 (2021); 81-96 -
The Unit of University Pedagogy and Didactics of Law of the Faculty of Law of the University of Chile: its place in the history of the reform of the teaching of Law
. Revista Pedagogía Universitaria y Didáctica del Derecho; Vol. 8 Núm. 2 (2021); 1-8 -
Revisión de la implementación de un curso intensivo en la carrera de Derecho de la Universidad Católica de Temuco
. Revista Pedagogía Universitaria y Didáctica del Derecho; Vol. 8 Núm. 2 (2021); 171-192 -
Estrategia pedagógica para la enseñanza de la Constitución Política en la construcción de competencias ciudadanas en Vista Hermosa, Meta, Colombia
. Revista Pedagogía Universitaria y Didáctica del Derecho; Vol. 8 Núm. 2 (2021); 263-280 -
The role of research in legal education: An issue of power and coloniality
. Revista Pedagogía Universitaria y Didáctica del Derecho; Vol. 8 Núm. 2 (2021); 61-80 -
La enseñanza del profesionalismo a estudiantes de licenciatura en Derecho en México: Incidencia en el ejercicio de la profesión jurídica
. Revista Pedagogía Universitaria y Didáctica del Derecho; Vol. 8 Núm. 2 (2021); 151-170