Revista Pedagogía Universitaria y Didáctica del Derecho: Recent submissions
Now showing items 81-100 of 427
-
Images of justice, curriculum and legal education: a view on gender and sexuality issues
. Revista Pedagogía Universitaria y Didáctica del Derecho; Vol. 2 No. 1 (2015); Pág. 40 - 54 -
The quality of university education and his relationship to the civic education
. Revista Pedagogía Universitaria y Didáctica del Derecho; Vol. 2 No. 1 (2015); Pág. 55 - 67 -
Presentación
. Revista Pedagogía Universitaria y Didáctica del Derecho; Vol. 2 No. 2 (2015); Pág. 1-2 -
Thinking like a lawyer: Teaching experiences in the classroom to enhance the formation of a lawyer
. Revista Pedagogía Universitaria y Didáctica del Derecho; Vol. 2 No. 2 (2015); Pág. 44-54 -
The experience of Academia. Review on legal education in the constitution of an area of reflection on teaching practice in the UBA
. Revista Pedagogía Universitaria y Didáctica del Derecho; Vol. 2 No. 2 (2015); Pág. 34-43 -
The literature on the process of searching and teaching of the Law
. Revista Pedagogía Universitaria y Didáctica del Derecho; Vol. 2 No. 2 (2015); Pág. 24-33 -
Justice as interpretation: the educational challenges of Boyd White´s philosophical approach
. Revista Pedagogía Universitaria y Didáctica del Derecho; Vol. 2 No. 1 (2015); Pág. 3 - 12 -
Research on university legal education in Argentina: diagnostic and perspectives
. Revista Pedagogía Universitaria y Didáctica del Derecho; Vol. 2 No. 1 (2015); Pág. 13 - 39 -
Presentation
. Revista Pedagogía Universitaria y Didáctica del Derecho; Vol. 2 No. 1 (2015); Pág. 1 - 2 -
An approach to the understanding of the method of research in social sciences and law: the way from human nature, paradigms and its method in a context dominated by discipline teleological rationality
. Revista Pedagogía Universitaria y Didáctica del Derecho; Vol. 1 No. 2 (2014); Pág. 80 - 104 -
Comprehensive methodological system of Constitutional Law learning from the experience: a network of teaching strategies.
. Revista Pedagogía Universitaria y Didáctica del Derecho; Vol. 2 No. 1 (2015); Pág. 68 - 82 -
Cooperative learning as a methodology for competency-based training in law degree
. Revista Pedagogía Universitaria y Didáctica del Derecho; Vol. 1 No. 2 (2014); Pág. 69 - 79 -
Validation of the instrument of measurement to a national characterization of law students
. Revista Pedagogía Universitaria y Didáctica del Derecho; Vol. 1 No. 2 (2014); Pág. 105 - 120 -
Presentation
. Revista Pedagogía Universitaria y Didáctica del Derecho; Vol. 1 No. 2 (2014); Pág. 1 -
Legal education in Brazil: a critical reading of the Brazilian national curricular guidelines for the law and their forms of re-contextualization from the theories of Basil Bernstein
. Revista Pedagogía Universitaria y Didáctica del Derecho; Vol. 1 No. 1 (2014); Pág. 72-87 -
Teaching collaboratively law. Essay on a first experience
. Revista Pedagogía Universitaria y Didáctica del Derecho; Vol. 1 No. 1 (2014); Pág. 88-103 -
Reliability and psychometric properties of the items: CODICE-Derecho test, University of Chile
. Revista Pedagogía Universitaria y Didáctica del Derecho; Vol. 1 No. 2 (2014); Pág. 2 - 11 -
Competency-based training and law teaching
. Revista Pedagogía Universitaria y Didáctica del Derecho; Vol. 1 No. 1 (2014); Pág. 104-113 -
Distance between the curriculum of secondary and higher education: a challenge for public policy and institutions
. Revista Pedagogía Universitaria y Didáctica del Derecho; Vol. 1 No. 2 (2014); Pág. 57 - 68 -
Intellectual, psycho-emotional and affective characteristics of high performance’s students from priority schools
. Revista Pedagogía Universitaria y Didáctica del Derecho; Vol. 1 No. 2 (2014); Pág. 48 - 56