• Journals
  • Discipline
  • Indexed
  • Institutions
  • About
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
View Item 
  •   Home
  • Universidad Metropolitana de Ciencias de la Educación
  • Boletín de Políticas y Gestión Educativa
  • View Item
  •   Home
  • Universidad Metropolitana de Ciencias de la Educación
  • Boletín de Políticas y Gestión Educativa
  • View Item

La ley de instrucción primaria obligatoria (1920) y el valor de la educación pública

Author
Michel S., José

Full text
http://revistas.umce.cl/index.php/boletin/article/view/2378
Abstract
The purpose of this presentation is to highlight the value of Public Education, delivered by the state. The pubic, its scope in our everyday world, its ethical and legal implications, in the civil world, in the city as the Greek classics would say. Also noteworthy is the public education provided by the state, in the fiscal high schools, of the period studied, which laid the roots that allowed the development of large social movements, such as those for the emancipation of women. For this, sources such as bibliography, newspapers, among others, were used, which we will indicate when appropriate. In short, to carry out a dialogue between the present and the past, to bring to the present moment a permanent discussion in our social and political history, at a time when public and state education of all Chileans is being challenged again.
 
El propósito de esta presentación es destacar el valor de la Educación Pública, entregada por el estado. Lo púbico, sus alcances en nuestro mundo cotidiano, sus implicancias éticas, legales, en el mundo civil, en la ciudad como dirían los clásicos griegos. Destacar, también, la educación pública entregada por el estado, en los liceos fiscales, del periodo estudiado, que echaron las raíces que permitieron el desarrollo de los grandes movimientos sociales, tales como los de la emancipación de la mujer. Para esto se recurrió a fuentes tales como bibliografía, diarios, entre otras, las cuales señalaremos cuando corresponda. En definitiva, realizar un diálogo entre el presente y el pasado, traer al momento actual una discusión permanente en nuestra historia social y política, en un momento en que nuevamente se interpela a la educación pública, estatal, de todas/os los chilenos.
 
Metadata
Show full item record
Discipline
Artes, Arquitectura y UrbanismoCiencias Agrarias, Forestales y VeterinariasCiencias Exactas y NaturalesCiencias SocialesDerechoEconomía y AdministraciónFilosofía y HumanidadesIngenieríaMedicinaMultidisciplinarias
Institutions
Universidad de ChileUniversidad Católica de ChileUniversidad de Santiago de ChileUniversidad de ConcepciónUniversidad Austral de ChileUniversidad Católica de ValparaísoUniversidad del Bio BioUniversidad de ValparaísoUniversidad Católica del Nortemore

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister
Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB) - Universidad de Chile
© 2019 Dspace - Modificado por SISIB