Show simple item record

dc.creatorLennon Del V., Oscar
dc.date2022-12-16
dc.date.accessioned2023-05-24T16:32:35Z
dc.date.available2023-05-24T16:32:35Z
dc.identifierhttp://revistas.umce.cl/index.php/boletin/article/view/2413
dc.identifier.urihttps://revistaschilenas.uchile.cl/handle/2250/230243
dc.descriptionSocial inequality does not exist independently of educational policies, which can contribute to it in differentways, either to its amplification, or on the contrary to its reduction, depending on the periods that are takenas an object of research. From this observation, it is argued that a historical analysis is particularly appropriateto address the analysis of the relationship between these two aspects of educational reality that is intended toclarify in this Seminar. All the more so if one takes into account the fact that own socio-educational inequality,and the socio-political conflicts that take place around it at certain historical moments, do not fail to influencesometimes the very definition of educational policies.en-US
dc.descriptionLa desigualdad social no existe con independencia de las políticas educativas, las que pueden contribuir aella de distintas maneras, a su amplificación o a su reducción, dependiendo de los periodos que se tomancomo objeto de indagación. A partir de lo cual se plantea que un análisis de carácter histórico resultaparticularmente apropiado para abordar el análisis de las relaciones entre estos dos aspectos de la realidadeducativa que se intenta esclarecer en este Seminario. Tanto más si se tiene presente el hecho de que propiadesigualdad socioeducativa, y las pugnas sociopolíticas que en torno a ella se producen en ciertos momentoshistóricos, no dejan de influir a veces en la propia definición de las políticas educativas.es-ES
dc.formatapplication/pdf
dc.languagespa
dc.publisherUniversidad Metropolitana de Ciencias de la Educaciónes-ES
dc.relationhttp://revistas.umce.cl/index.php/boletin/article/view/2413/2341
dc.rightsDerechos de autor 2022 Boletín de Políticas y Gestión Educativaes-ES
dc.sourceBoletín de Políticas y Gestión Educativa; Vol. 2 Núm. 2 (2016); 13-23es-ES
dc.source0719-6512
dc.titleDesigualdad socioeducativa y políticas educacionales. Una aproximación históricaes-ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.typeArtículo revisado por pareses-ES


This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record