• Journals
  • Discipline
  • Indexed
  • Institutions
  • About
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
View Item 
  •   Home
  • Universidad Metropolitana de Ciencias de la Educación
  • Boletín de Políticas y Gestión Educativa
  • View Item
  •   Home
  • Universidad Metropolitana de Ciencias de la Educación
  • Boletín de Políticas y Gestión Educativa
  • View Item

LEARNING EXPERIENCIES WHICH PROMOTE THE SOCIALIZATION OF VALUES IN PRE-SCHOOL CHILDREN

Experiencias de Aprendizaje que promueven la socialización de valores en párvulos

Author
Ruiz Q., Marianela

Full text
http://revistas.umce.cl/index.php/boletin/article/view/2421
Abstract
This paper aims to characterize learning experiences developed by pre-school in the process of “values”formation of a nursery school, privately funded and another financed by public funds in Santiago. With thatpurpose an exploratory qualitative case study was developed, which included observing classes with weeklyrecords, by two pre-school educators for six months in two kindergartens. The results indicate that working inschools, whether of religious character or not, would not play a decisive role in the process of teaching andlearning of universal values, but it is rather a factor that depends on the professional value formation whichthe educators may subscribe or not in classrooms and it is not necessarily related to the official position of theschool. It was found that in order to develop learning experiences in this sense, it is a sine qua non conditionthat preschool educators would have been trained in nursery values and that they assign themselves theimportance of this social area.
 
El presente artículo tiene como propósito caracterizar experiencias de aprendizaje desarrolladas porEducadoras de Párvulos en el proceso de formación de “valores” en párvulos de un jardín infantil particularsubvencionado y otro municipalizado de Santiago. Para ello se desarrolló un Estudio de Caso exploratorio detipo cualitativo que contempló la observación de clases con registros semanales a dos educadoras de párvulosdurante seis meses en dos jardines infantiles. Los resultados encontrados señalan que trabajar en escuelasconfesionales o no, no sería determinante en el proceso enseñanza-aprendizaje de valores universales, sinomás bien es un factor que depende de la formación profesional de tipo valórica que adscriban o no laseducadoras de aula y no necesariamente responden a la declaración oficial del colegio. Se encontró que parapoder desarrollar experiencias de aprendizaje en este sentido, es condición sine qua non que las educadorasde párvulos hayan recibido formación en valores y que asignen importancia a esta área social.
 
Metadata
Show full item record
Discipline
Artes, Arquitectura y UrbanismoCiencias Agrarias, Forestales y VeterinariasCiencias Exactas y NaturalesCiencias SocialesDerechoEconomía y AdministraciónFilosofía y HumanidadesIngenieríaMedicinaMultidisciplinarias
Institutions
Universidad de ChileUniversidad Católica de ChileUniversidad de Santiago de ChileUniversidad de ConcepciónUniversidad Austral de ChileUniversidad Católica de ValparaísoUniversidad del Bio BioUniversidad de ValparaísoUniversidad Católica del Nortemore

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister
Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB) - Universidad de Chile
© 2019 Dspace - Modificado por SISIB