Browsing Revista Signos: Estudios de Lingüística by Title
Now showing items 23-42 of 200
-
Beliefs influence on author’s voice in an L2 argumentative text
Revista Signos. Estudios de Lingüística; Vol. 52, Núm. 99 (2019): Marzo. -
Can we explain alternate verbs as a problem of polysemy? An experimental approach to causative-inchoative alternations
Revista Signos. Estudios de Lingüística; Vol. 51, Núm. 96 (2018): Marzo. -
Challenges and opportunities for heritage language learners in interpreting courses in the U.S. context
Revista Signos. Estudios de Lingüística; Vol. 52, Núm. 101 (2019): Diciembre. -
Characterization of language in the linguistic variants of Primary Progressive Aphasia
Revista Signos. Estudios de Lingüística; Vol. 53, Núm. 102 (2020): Marzo. -
Clasificación de Textos Multi-etiquetados con Modelo Bernoulli Multi-variado y Representación Dependiente de la Etiqueta
Revista Signos. Estudios de Lingüística; Vol. 53, Núm. 104 (2020): Diciembre. -
Cognitive Strategies Usefulness Perception in Female and Male Learners of Spanish: An International Empirical Study
Revista Signos. Estudios de Lingüística; Vol. 51, Núm. 98 (2018): Diciembre. -
Complexity, accuracy and fluency in oral performance of learners with different proficiency levels of English as L2
Revista Signos. Estudios de Lingüística; Vol. 51, Núm. 96 (2018): Marzo. -
Concepciones sobre la lectura del profesorado de escuelas públicas de la Araucanía: ¿Cómo son sus perfiles lectores?
Revista Signos. Estudios de Lingüística; Vol. 53, Núm. 103 (2020): Agosto. -
Concordant use of the existential verb ‘haber’ (there is/are) in the written language of learners of Spanish as a foreign language
Revista Signos. Estudios de Lingüística; Vol. 52, Núm. 101 (2019): Diciembre. -
Consideraciones acerca de la noción de ‘usted’ de solidaridad en el español hablado en Medellín (Colombia)
Revista Signos. Estudios de Lingüística; Vol. 55, Núm. 108 (2022): Marzo. -
Constructing discourse: an experimental approach
Revista Signos. Estudios de Lingüística; Vol. 54, Núm. 107 (2021): Diciembre. -
Criterios para la diccionarización de neologismos: de la teoría a la práctica
Revista Signos. Estudios de Lingüística; Vol. 53, Núm. 104 (2020): Diciembre. -
Critical reading skills in high school textbooks
Revista Signos. Estudios de Lingüística; Vol. 52, Núm. 99 (2019): Marzo. -
Cualidades, estados y estados resultantes: su distribución en derivados con base adjetiva compartida
Revista Signos. Estudios de Lingüística; Vol. 52, Núm. 100 (2019): Agosto. -
Cumplidos y quejas online: reseñas de hoteles en la plataforma TripAdvisor
Revista Signos. Estudios de Lingüística; Vol. 55, Núm. 109 (2022): Agosto. -
Demotivating factors among undergraduate distance English learners: A Chinese case study
Revista Signos. Estudios de Lingüística; Vol. 55, Núm. 109 (2022): Agosto. -
Desarrollo de la conciencia fonológica en el inicio del proceso de aprendizaje de la lectura
Revista Signos. Estudios de Lingüística; Vol. 53, Núm. 104 (2020): Diciembre. -
Desde lo subléxico hasta lo sintáctico: reasunción, sustantivos relacionales y sustantivos de parte-todo
Revista Signos. Estudios de Lingüística; Vol. 52, Núm. 100 (2019): Agosto. -
Design and implementation of a dynamic spell checker for the intelligent tutoring system, ELE-TUTORA
Revista Signos. Estudios de Lingüística; Vol. 50, Núm. 95 (2017): Diciembre. -
Didactics strategies to develop the narrative discourse in preschool children with Specific Language Impairment (SLI)
Revista Signos. Estudios de Lingüística; Vol. 51, Núm. 98 (2018): Diciembre.