Show simple item record

Educación parvularia chilena: efectos por género y años de participación

dc.creatorCortázar, Alejandraes
dc.creatorVielma, Constanzaes
dc.date2018-03-09
dc.identifierhttps://www.calidadenlaeducacion.cl/index.php/rce/article/view/29
dc.identifier10.31619/caledu.n47.29
dc.descriptionThe present study aims to estimate the effect of Chilean public early childhood education on the academic outcomes of 4th grade children on the Education Quality Measurement System (Simce, for its abbreviation in Spanish). The study seeks to understand if these effects vary according to the child's gender and by the number of years of participation in early childhood education. Through Propensity Score Matching, it is observed that attending public early childhood education positively affects 4th grade academic results in Mathematics and Language. The early childhood education effect was greater for boys than for girls, and for those who assisted Transition Level 1.en
dc.descriptionEl presente estudio tiene como objetivo estimar el efecto de la educación parvularia pública chilena en los resultados académicos de los niños en el Sistema de Medición de la Calidad de la Educación (Simce) de cuarto básico. El estudio busca entender si estos efectos varían en función del género del niño y del número de años de participación en la educación parvularia. Mediante la metodología de Propensity Score Matching se encontró que asistir a la educación parvularia pública afecta positivamente los resultados académicos en Matemáticas y Lenguaje en cuarto básico. Este efecto fue mayor para los niños que para las niñas, y para los que asistieron a Nivel Transición 1.es
dc.formatapplication/pdf
dc.languagespa
dc.publisherConsejo Nacional de Educaciónes
dc.relationhttps://www.calidadenlaeducacion.cl/index.php/rce/article/view/29/26
dc.rightsDerechos de autor 2018 Calidad en la Educaciónes
dc.rightshttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0es
dc.sourceCalidad en la Educación; No. 47 (2017): Revista Calidad en la Educación; 19-42en
dc.sourceCalidad en la Educación; ##issue.no## 47 (2017): Revista Calidad en la Educación; 19-42es-AR
dc.sourceCalidad en la Educación; Núm. 47 (2017): Revista Calidad en la Educación; 19-42es
dc.source0718-4565
dc.source0717-4004
dc.subjectacademic performanceen
dc.subjectearly childhood educationen
dc.subjecteffect estimationen
dc.subjectgenderen
dc.subjectdesempeño académicoes
dc.subjecteducación parvulariaes
dc.subjectestimación impactoes
dc.subjectgéneroes
dc.titleChilean early childhood education: gender and years of attendance effectsen
dc.titleEducación parvularia chilena: efectos por género y años de participaciónes
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion


This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record