Tunning project in Chile: analysis of internationalizationprocesses of higher education
Proyecto Tuning en Chile: análisis de procesos de internacionalización de la educación superior.
Author
Muñoz, Ana Luisa
Sobrero, Valeria
Full text
https://www.calidadenlaeducacion.cl/index.php/rce/article/view/27810.31619/caledu.n24.278
Abstract
This article discusses the implementation processes of the Tuning Project in five Chilean universities, and analyses their possible articulation with the guidelines proposed by the Alfa Project in Latin America and the Bologna process. The fundamental purpose of this inquiry is to become aware of the tensions and challenges that arise when implementing the Tuning, in order to contribute to the debate that is emerging around these processes in our country Este artículo describe los procesos de implementación del proyecto Tuning en cinco universidades chilenas y analiza su posible articulación con los lineamientos propuestos por el proyecto Alfa en América Latina y el proceso de Bolonia. El propósito fundamental de esta indagación es conocer las tensiones y desafíos que se presentan en la puesta en marcha de Tuning, con la finalidad de contribuir al debate que en nuestro país se está gestando en torno a estos procesos.