• Journals
  • Discipline
  • Indexed
  • Institutions
  • About
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
View Item 
  •   Home
  • Consejo Nacional de Educación
  • Calidad en la Educación
  • View Item
  •   Home
  • Consejo Nacional de Educación
  • Calidad en la Educación
  • View Item

Nuevos requisitos para el perfil del ejecutivo actual.

Nuevos requisitos para el perfil del ejecutivo actual.

Author
Mujica, Alfonso

Full text
https://www.calidadenlaeducacion.cl/index.php/rce/article/view/430
10.31619/caledu.n16.430
Abstract
Requirements to hold executive positions in companies and organizations have undergone a radical change in the last decades -particularly in the past few years. They increasingly and significantly tend to include factors involving the individuals' personal qualities, such as integrity, leadership capabilities, social skills and ability to exert influence, in addition to productivity and energy, self-control and perseverance, as well as a balanced and consistent personality. This does not mean that the importance of knowledge has diminished, since it is the basis of learning. This raises a challenge for universities, that calls for more than a simple change in curricula andrequires, instead, a change in teaching methods. Workshops and repetitive exercises are irreplaceable when the desired outcome is a change in habits.
 
Los requisitos para ocupar cargos ejecutivos en las empresas e instituciones han sufrido un cambio radical en las últimas décadas y especialmente en los últimos años. En su evolución, incorporan cada vez más y en forma prioritaria los factores vinculados con la actitud, tales como la honorabilidad, el liderazgo, la capacidad de interacción social e influencia, la productividad y energía vital, el autocontrol y la perseverancia, así como el equilibrio y la consecuencia. No por ello disminuye la importancia de los conocimientos, ya que constituyen la base del aprendizaje. En mi opinión, esto plantea un desafío para las universidades, que implica mucho más que un cambio en los programas de cursos, un cambio en la forma de enseñar. Los talleres y ejerciciosrepetitivos son irreemplazables cuando se quiere producir cambios de hábitos.
 
Metadata
Show full item record
Discipline
Artes, Arquitectura y UrbanismoCiencias Agrarias, Forestales y VeterinariasCiencias Exactas y NaturalesCiencias SocialesDerechoEconomía y AdministraciónFilosofía y HumanidadesIngenieríaMedicinaMultidisciplinarias
Institutions
Universidad de ChileUniversidad Católica de ChileUniversidad de Santiago de ChileUniversidad de ConcepciónUniversidad Austral de ChileUniversidad Católica de ValparaísoUniversidad del Bio BioUniversidad de ValparaísoUniversidad Católica del Nortemore

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister
Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB) - Universidad de Chile
© 2019 Dspace - Modificado por SISIB