Didactics in Virtual Learning Environments: towards the digital transformation of teacher training
Didáctica en Entornos Virtuales de Aprendizaje: rumbo a la transformación digital de la formación docente
Author
Coreas Bonilla, Carlos Vinicio
Abstract
This article presents a systematization of the experience of Didactic training in Virtual Learning Environments (DEVA) carried out by the National Institute for Teacher Training (INFOD) and the National Directorate for Teacher Training (DNFD) of the Ministry of Education, Science and Technology (MINEDUCYT) of El Salvador, during the year 2021, within the framework of the Covid-19 pandemic. Technical personnel closely linked to the training process by INFOD and DNDF were interviewed and institutional archival and online documents were reviewed. A brief conceptual framework was incorporated to support the analysis. El presente artículo da cuenta de la experiencia de la formación Didáctica en Entornos Virtuales de Aprendizaje (DEVA) ejecutada por el Instituto Nacional de Formación Docente (INFOD) y la Dirección Nacional de Formación Docente (DNFD) del Ministerio de Educación, Ciencia y Tecnología (MINEDUCYT) de El Salvador, durante el año 2021, en el marco de la pandemia por Covid-19. Para sistematizar esta experiencia se entrevistó personal técnico estrechamente vinculado al proceso de formación por parte del INFOD y la DNDF y se revisaron documentos institucionales de archivo y en línea. Se incorporó un breve marco conceptual como asidero del análisis.
Metadata
Show full item recordRelated items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
Digital communication: Operational definition and approach to participation in the form of digital inclusion/exclusion
Pignuoli Ocampo, Sergio. MAD; No. 46 (2022); 70-83 -
The role of technological infrastructure in relation to the digital divide and the digital literacy in hundred educational institutions of Colombia.
Sánchez, Luis; Reyes, Ana María; Ortiz, Diana; Olarte, Fredy. Calidad en la Educación; Nº 47 (2017): Revista Calidad en la Educación; 112-144 -
From Graphical User Interface Design to the Configuration of a Digital Object. Materiality and Digital Ontology
Castañeda Arredondo, Erika Cecilia. Diseña; Núm. 15 (2019): Estética en la interacción; 70-93