Show simple item record

dc.creatorCortés Menares, Adelaida
dc.date2023-05-11
dc.date.accessioned2024-12-05T14:44:02Z
dc.date.available2024-12-05T14:44:02Z
dc.identifierhttps://revistas.umce.cl/index.php/perspectivas/article/view/2567
dc.identifier.urihttps://revistaschilenas.uchile.cl/handle/2250/246994
dc.descriptionThe initial formation of the infants educators becomes relevant having as a starting point the governmental policies being used at the present time as an attempt to meet the social needs.Globalisation, technological achievements, the technological of neurosciences and psychology plus the increasing in the number of women in the working field allows us lo visualizo a child with many needs, a child with different skills and characteristics represenl a huge challenge for the educators at pre-school levels. The curricula of the nursery school teachers being formed at universities participating in the “Consejo de Rectores”, gives us a visión of the kind of professional we are looking to mold in order to respond to t he needs of our society.en-US
dc.descriptionLa formación inicial del /la educador/a de párvulos cobra relevancia a partir de las políticas gubernamentales vigentes en la actualidad como una forma de responder a las necesidades de la sociedad. La globalización, los avances tecnológicos, los nuevos aportes de las neurociencias y la psicología, el aumento de la incorporación de la mujer al campo laboral nos visualizan un niño/a con necesidades, características y potencialidades diferentes, que se traducen en desafíos para los/las docentes de la Educación Parvularia.Los planes de la formación del /la educador/a de párvulos de las Universidades del Consejo de Rectores nos entregan una visión del tipo de profesional que se está formando para responder a las necesidades actuales de nuestra sociedad.es-ES
dc.formatapplication/pdf
dc.languagespa
dc.publisherFacultad de Filosofía y Educación. Universidad Metropolitana de Ciencias de la Educaciónes-ES
dc.relationhttps://revistas.umce.cl/index.php/perspectivas/article/view/2567/2469
dc.sourceEducational Perspectives Magazine (REPED); No. 7 (2008); 87-94en-US
dc.sourceRevista Perspectivas Educacionales (REPED); Núm. 7 (2008); 87-94es-ES
dc.source2810-6962
dc.source0718-5030
dc.subjectFormación inicial del educador/a de párvulos, Planes, Educación Parvularia, Calidad.es-ES
dc.subjectThe Educator's initial formation to of infants, Plans, Education Parvularia, Quality.en-US
dc.titleLa formación inicial del/ la educador/a de párvulos en Chilees-ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.typeArtículo enviado por investigadoreses-ES


This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record