• Journals
  • Discipline
  • Indexed
  • Institutions
  • About
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
View Item 
  •   Home
  • Universidad Metropolitana de Ciencias de la Educación
  • Revista perspectivas educacionales REPED
  • View Item
  •   Home
  • Universidad Metropolitana de Ciencias de la Educación
  • Revista perspectivas educacionales REPED
  • View Item

L.S. Vygotski: la psicología histórico-cultural y las prácticas educativas

Author
Rubilar Solís, Luis

Full text
https://revistas.umce.cl/index.php/perspectivas/article/view/2598
Abstract
On the basis of the central categories of Lev S. Vygotski’s historic-cultural paradigm and his law of ‘dual training’, and the theoretical-practical device of ‘proximal development zone'(PDZ), his psycho-social basis and its pedagogical aplications in formal training are analyzed.
 
Teniendo como categorías centrales del paradigma histórico-cultural de Lev S. Vygotski su ley de ‘doble formación’ y el dispositivo teórico-práctico ‘Zona de desarrollo próximo (ZDP), se analizan sus bases psicosociales y sus eventuales aplicaciones pedagógicas en el ámbito de la educación formal.
 
Metadata
Show full item record
Discipline
Artes, Arquitectura y UrbanismoCiencias Agrarias, Forestales y VeterinariasCiencias Exactas y NaturalesCiencias SocialesDerechoEconomía y AdministraciónFilosofía y HumanidadesIngenieríaMedicinaMultidisciplinarias
Institutions
Universidad de ChileUniversidad Católica de ChileUniversidad de Santiago de ChileUniversidad de ConcepciónUniversidad Austral de ChileUniversidad Católica de ValparaísoUniversidad del Bio BioUniversidad de ValparaísoUniversidad Católica del Nortemore

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister
Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB) - Universidad de Chile
© 2019 Dspace - Modificado por SISIB