• Journals
  • Discipline
  • Indexed
  • Institutions
  • About
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
View Item 
  •   Home
  • Universidad Metropolitana de Ciencias de la Educación
  • Revista perspectivas educacionales REPED
  • View Item
  •   Home
  • Universidad Metropolitana de Ciencias de la Educación
  • Revista perspectivas educacionales REPED
  • View Item

Taller teatro yoga e idioma(s): Espacio estratégico para la profesionalización de los profesores

Author
Noëlle Antoine, Marie

Full text
https://revistas.umce.cl/index.php/perspectivas/article/view/2602
Abstract
Drama, yoga and language workshop: a strategic space to make more professional the languages teachers.In a context of economic growth that permits Chile to get out from its isolationism, Chilean education system is changing its course.In 2004, the OECD (Organisation for Economic Cooperación and Development) said:” Chile will not be able to give a high quality education because of the inadequate training that the teachers receive.”Inside the compartment and the lineal territory of the school disciplines, French language appears also as a lost cause in Chile, an emergent portion of the didactics iceberg that is suffering. The teacher training is below what education system demands and below what the students need in the initial formation.So, the bet is to change the problematic of the French language eviction out of the Chilean education system for a professional resource into the teacher training. It’s also an urgent need for the Chilean teacher training that is wounded and lying on the edge of the education system’s way.
 
En el contexto de un crecimiento económico que permita a Chile salir de su aislamiento , el sistema educacional esta cambiando En el ano 2004 la OCDE ( Organización para el Desarrollo y la Cooperación Económica) decia “ Chile no puede alcanzar altos niveles educacionales por el inadecuado trato que los profesores reciben asignatura Mas allá de la demarcación territorial que hacen de su territorio las diferentes disciplinas, un idioma el francés parece haber perdido su lugar en el pais, ya que unos pocos habitantes pueden acceder a la practica de este idioma la preparación de los profesores va mas allá de las peticiones del sistema educacional y de las necesidades educacionales de los estudiantes.Es importante evitar el éxodo del Idioma francés de las aulas chilenas modificando las prácticas pedagógicas de los profesores
 
Metadata
Show full item record
Discipline
Artes, Arquitectura y UrbanismoCiencias Agrarias, Forestales y VeterinariasCiencias Exactas y NaturalesCiencias SocialesDerechoEconomía y AdministraciónFilosofía y HumanidadesIngenieríaMedicinaMultidisciplinarias
Institutions
Universidad de ChileUniversidad Católica de ChileUniversidad de Santiago de ChileUniversidad de ConcepciónUniversidad Austral de ChileUniversidad Católica de ValparaísoUniversidad del Bio BioUniversidad de ValparaísoUniversidad Católica del Nortemore

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister
Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB) - Universidad de Chile
© 2019 Dspace - Modificado por SISIB