dc.creator | Noëlle Antoine, Marie | |
dc.date | 2023-06-01 | |
dc.date.accessioned | 2024-12-05T14:46:33Z | |
dc.date.available | 2024-12-05T14:46:33Z | |
dc.identifier | https://revistas.umce.cl/index.php/perspectivas/article/view/2602 | |
dc.identifier.uri | https://revistaschilenas.uchile.cl/handle/2250/247029 | |
dc.description | Drama, yoga and language workshop: a strategic space to make more professional the languages teachers.In a context of economic growth that permits Chile to get out from its isolationism, Chilean education system is changing its course.In 2004, the OECD (Organisation for Economic Cooperación and Development) said:” Chile will not be able to give a high quality education because of the inadequate training that the teachers receive.”Inside the compartment and the lineal territory of the school disciplines, French language appears also as a lost cause in Chile, an emergent portion of the didactics iceberg that is suffering. The teacher training is below what education system demands and below what the students need in the initial formation.So, the bet is to change the problematic of the French language eviction out of the Chilean education system for a professional resource into the teacher training. It’s also an urgent need for the Chilean teacher training that is wounded and lying on the edge of the education system’s way. | en-US |
dc.description | En el contexto de un crecimiento económico que permita a Chile salir de su aislamiento , el sistema educacional esta cambiando En el ano 2004 la OCDE ( Organización para el Desarrollo y la Cooperación Económica) decia “ Chile no puede alcanzar altos niveles educacionales por el inadecuado trato que los profesores reciben asignatura Mas allá de la demarcación territorial que hacen de su territorio las diferentes disciplinas, un idioma el francés parece haber perdido su lugar en el pais, ya que unos pocos habitantes pueden acceder a la practica de este idioma la preparación de los profesores va mas allá de las peticiones del sistema educacional y de las necesidades educacionales de los estudiantes.Es importante evitar el éxodo del Idioma francés de las aulas chilenas modificando las prácticas pedagógicas de los profesores | es-ES |
dc.format | application/pdf | |
dc.language | spa | |
dc.publisher | Facultad de Filosofía y Educación. Universidad Metropolitana de Ciencias de la Educación | es-ES |
dc.relation | https://revistas.umce.cl/index.php/perspectivas/article/view/2602/2510 | |
dc.source | Educational Perspectives Magazine (REPED); No. 9 (2009); 197-207 | en-US |
dc.source | Revista Perspectivas Educacionales (REPED); Núm. 9 (2009); 197-207 | es-ES |
dc.source | 2810-6962 | |
dc.source | 0718-5030 | |
dc.subject | Formación inicial, Didáctica integrada y holística, Idiomas y culturas, Teatro. | es-ES |
dc.subject | Initial formation, Integrated and holistic didactics, Innovation, Languages and Cultures, Theatre. | en-US |
dc.title | Taller teatro yoga e idioma(s): Espacio estratégico para la profesionalización de los profesores | es-ES |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article | |
dc.type | info:eu-repo/semantics/publishedVersion | |
dc.type | Artículo enviado por investigadores | es-ES |