• Journals
  • Discipline
  • Indexed
  • Institutions
  • About
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
View Item 
  •   Home
  • Universidad Metropolitana de Ciencias de la Educación
  • Revista perspectivas educacionales REPED
  • View Item
  •   Home
  • Universidad Metropolitana de Ciencias de la Educación
  • Revista perspectivas educacionales REPED
  • View Item

Necessary pedagogic al knowledge for the development of a quality education with equity

Los saberes pedagógicos necesarios para el desarrollo de una educación de calidad con equidad

Author
Pinto Contreras, Rolando

Full text
https://revistas.umce.cl/index.php/perspectivas/article/view/2628
Abstract
This article tries to establish a practical/theoretical reflection about the “pedagogical knowledge” which should be inserted in programs of teacher training, with the aim of contributing to the training of an educational professional who develops educational quality with their future students.In order to initiate this reflection, we start from two previous considerations which, to our understanding, sitúate the processes of teacher training in Chile. These are related to the political/ educational scenarios which are installed in our society with the social movement of secondary school students, since May 2006, and to the political and institutional backgrounds which have to be taken into account in our country when we want to effectively improve the quality of public education.
 
Con este artículo se procura instalar una reflexión teórico/práctica sobre los “saberes pedagógicos” que deben instalarse en los programas de formación docente, en la perspectiva de contribuir con ello a la construcción de un profesional de la educación que desarrolle calidad educativa con sus eventuales educandos.Para situar esta reflexión, se parte de dos consideraciones previas que, a nuestro entender, contextualizan los procesos de formación de profesores en Chile y que tienen que ver con los escenarios político-educativos que se instalan en nuestra sociedad con el Movimiento Social de los Estudiantes de Enseñanza Media, desde mayo de 2006, y con los antecedentes políticos e institucionales que deben considerarse en nuestro país cuando queremos, efectivamente, mejorar la calidad de la educación pública.
 
Metadata
Show full item record
Discipline
Artes, Arquitectura y UrbanismoCiencias Agrarias, Forestales y VeterinariasCiencias Exactas y NaturalesCiencias SocialesDerechoEconomía y AdministraciónFilosofía y HumanidadesIngenieríaMedicinaMultidisciplinarias
Institutions
Universidad de ChileUniversidad Católica de ChileUniversidad de Santiago de ChileUniversidad de ConcepciónUniversidad Austral de ChileUniversidad Católica de ValparaísoUniversidad del Bio BioUniversidad de ValparaísoUniversidad Católica del Nortemore

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister
Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB) - Universidad de Chile
© 2019 Dspace - Modificado por SISIB