Show simple item record

Revelando el lado oculto de la enseñanza del inglés en un contexto universitario: la mirada de un grupo de docentes de inglés

dc.creatorDíaz Larenas, Claudio Heraldo
dc.creatorSolar Rodríguez, María Inés
dc.date2011-06-30
dc.date.accessioned2025-05-30T16:09:35Z
dc.date.available2025-05-30T16:09:35Z
dc.identifierhttps://www.perspectivaeducacional.cl/index.php/peducacional/article/view/43
dc.identifier10.4151/07189729-Vol.50-Iss.2-Art.43
dc.identifier.urihttps://revistaschilenas.uchile.cl/handle/2250/253464
dc.descriptionThis paper approaches the perceptions that thirty university teachers hold aboutsome of the key components of the English teaching and learning process.Through a case study methodology, a semi-structured interview and journals areused to explore the participants‟ cognitive dimension. The data are analyzedthrough the semantic content analysis technique that allowed the organization ofthe information into dimensions, categories and subcategories. The results andconclusions outline the complexity of the participants‟ perceptions about howEnglish is taught in the context of an eighth region university.en-US
dc.descriptionEste artículo aborda las percepciones de treinta profesores universitarios sobre algunas variables didácticas del proceso de enseñanza y aprendizaje del inglés. Mediante una metodología de estudio de caso, se utiliza una entrevista semi-estructurada y diarios autobiográficos para explorar la dimensión cognitiva de los participantes. Los datos entregados son analizados mediante un análisis de contenido semántico que permitió organizar la información en dimensiones, categorías y subcategorías. Los resultados y conclusiones esbozan la complejidad de las percepciones de los informantes respecto a cómo se enseña inglés en el contexto de una universidad de la octava región.es-ES
dc.formatapplication/pdf
dc.languagespa
dc.publisherPontificia Universidad Católica de Valparaísoes-ES
dc.relationhttps://www.perspectivaeducacional.cl/index.php/peducacional/article/view/43/23
dc.rightsDerechos de autor 2011 Claudio Heraldo Díaz Larenas, María Inés Solar Rodríguezes-ES
dc.rightshttps://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0es-ES
dc.sourcePerspectiva Educacional; Vol. 50 No. 2 (2011): Didactic and Pedagogical Practices; 123-148en-US
dc.sourcePerspectiva Educacional; Vol. 50 Núm. 2 (2011): Didáctica y Prácticas Pedagógicas; 123-148es-ES
dc.source0718-9729
dc.subjectpercepciónes-ES
dc.subjectingléses-ES
dc.subjectprofesoreses-ES
dc.subjectvariables didácticases-ES
dc.subjectenseñanzaes-ES
dc.subjectperceptionen-US
dc.subjectEnglishen-US
dc.subjectteachersen-US
dc.subjectteaching componentsen-US
dc.subjectteaching.en-US
dc.titleUnravelling the hidden side of English teaching in a university context: an overview of a group of teachers of Englishen-US
dc.titleRevelando el lado oculto de la enseñanza del inglés en un contexto universitario: la mirada de un grupo de docentes de ingléses-ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion


This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record