Educational Leadership for Inclusive Education
Una dirección escolar para la inclusión escolar
dc.creator | Gómez-Hurtado, Inmaculada | |
dc.date | 2012-06-29 | |
dc.date.accessioned | 2025-05-30T16:10:29Z | |
dc.date.available | 2025-05-30T16:10:29Z | |
dc.identifier | https://www.perspectivaeducacional.cl/index.php/peducacional/article/view/108 | |
dc.identifier | 10.4151/07189729-Vol.51-Iss.2-Art.108 | |
dc.identifier.uri | https://revistaschilenas.uchile.cl/handle/2250/253481 | |
dc.description | This paper presents results from a qualitative research that has aimed to analyze good practice inclusive policies that address the diversity that occurs in Primary Education and Compensatory Education schools in Andalusia. Thus, we have conducted an in depth, descriptive and interpretive study in different categories, concluding that collaboration is a key factor in dealing with diversity being the educational leadership the engine that helps develop inclusive practices. | en-US |
dc.description | Se presentan los resultados de una investigación cualitativa que ha tenido como objetivo analizar buenas prácticas directivas inclusivas que atiendan a la diversidad en diferentes escuelas1. Se realiza un análisis descriptivo e interpretativo profundizado en diferentes categorías, concluyendo que la colaboración es un factor esencial para atender a la diversidad siendo la dirección escolar el motor para llevar prácticas inclusivas. | es-ES |
dc.format | application/pdf | |
dc.format | application/pdf | |
dc.language | spa | |
dc.language | eng | |
dc.publisher | Pontificia Universidad Católica de Valparaíso | es-ES |
dc.relation | https://www.perspectivaeducacional.cl/index.php/peducacional/article/view/108/38 | |
dc.relation | https://www.perspectivaeducacional.cl/index.php/peducacional/article/view/108/39 | |
dc.rights | Derechos de autor 2012 Inmaculada Gómez-Hurtado | es-ES |
dc.rights | https://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0 | es-ES |
dc.source | Perspectiva Educacional; Vol. 51 No. 2 (2012): Diversity and Inclusive Education; 21-45 | en-US |
dc.source | Perspectiva Educacional; Vol. 51 Núm. 2 (2012): Diversidad y Educación Inclusiva; 21-45 | es-ES |
dc.source | 0718-9729 | |
dc.subject | Inclusion Education | en-US |
dc.subject | Educational Leadership | en-US |
dc.subject | Diversity | en-US |
dc.subject | Difficult Contexts | en-US |
dc.subject | Inclusión Educativa | es-ES |
dc.subject | Dirección Escolar | es-ES |
dc.subject | Liderazgo Educativo | es-ES |
dc.subject | Diversidad | es-ES |
dc.subject | contexto desfavorecido | es-ES |
dc.title | Educational Leadership for Inclusive Education | en-US |
dc.title | Una dirección escolar para la inclusión escolar | es-ES |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article | |
dc.type | info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
This item appears in the following Collection(s)
-
Perspectivas Educacional: Formación de Profesores
\([0-9]{4}\)