EXPLORING THE CURRICULUM OF SECOND LANGUAGE TEACHER EDUCATION (SLTE) IN CHILE: A CASE STUDY
Exploración del currículo de la formación inicial de profesores de segunda lengua en Chile: Un estudio de caso
dc.creator | Barahona, Maria Alba | |
dc.date | 2014-06-27 | |
dc.date.accessioned | 2025-05-30T16:10:33Z | |
dc.date.available | 2025-05-30T16:10:33Z | |
dc.identifier | https://www.perspectivaeducacional.cl/index.php/peducacional/article/view/261 | |
dc.identifier | 10.4151/07189729-Vol.53-Iss.2-Art.261 | |
dc.identifier.uri | https://revistaschilenas.uchile.cl/handle/2250/253520 | |
dc.description | This paper explores SLTE curriculum and speci!cally examines the course structure of a teacher education program in Chile. This examination is done through a Cultural historical activity theory (CHAT) lens. CHAT is a theory of human development, which sees learning as a collective and mediated activity. This study used a qualitative research design analysing a complex data set. The analysis of documents and participants' perceptions on the course structure revealed a constant tension between a developmental curricular model and a training model in which content knowledge competed with practical pedagogical knowledge. The !ndings also con!rm the tendency of English pro!ciency as the most prominent knowledge in this context. | en-US |
dc.description | El siguiente artículo explora el currículo de una carrera de pedagogía en inglés en Chile. Específicamente,este trabajo reporta el estudio cualitativo con una perspectiva sociocultural del modelo curricular examinando documentos y la percepción de la comunidad perteneciente al programa estudiado. Los resultados revelan un conflicto entre un modelo curricular basado en el desarrollo de habilidades y un modelo en la transmisión y adquisición de conocimientos. Asimismo, los resultados sustentan la tendencia de prominencia del dominio del inglés como el conocimiento fundamental en el currículodel futuro profesor de inglés | es-ES |
dc.format | application/pdf | |
dc.format | application/pdf | |
dc.language | eng | |
dc.language | spa | |
dc.publisher | Pontificia Universidad Católica de Valparaíso | es-ES |
dc.relation | https://www.perspectivaeducacional.cl/index.php/peducacional/article/view/261/113 | |
dc.relation | https://www.perspectivaeducacional.cl/index.php/peducacional/article/view/261/173 | |
dc.rights | Derechos de autor 2014 Maria Alba Barahona | es-ES |
dc.rights | https://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0 | es-ES |
dc.source | Perspectiva Educacional; Vol. 53 No. 2 (2014): Teacher Trainning; 45-67 | en-US |
dc.source | Perspectiva Educacional; Vol. 53 Núm. 2 (2014): Formación Docente; 45-67 | es-ES |
dc.source | 0718-9729 | |
dc.subject | Assessment | en-US |
dc.subject | assessment tasks | en-US |
dc.subject | students | en-US |
dc.subject | re"ections | en-US |
dc.subject | Chile. | en-US |
dc.subject | second language teacher education | es-ES |
dc.subject | Cultural Historical Activity Theory | es-ES |
dc.subject | curriculum design | es-ES |
dc.subject | Chile | es-ES |
dc.title | EXPLORING THE CURRICULUM OF SECOND LANGUAGE TEACHER EDUCATION (SLTE) IN CHILE: A CASE STUDY | en-US |
dc.title | Exploración del currículo de la formación inicial de profesores de segunda lengua en Chile: Un estudio de caso | es-ES |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article | |
dc.type | info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
This item appears in the following Collection(s)
-
Perspectivas Educacional: Formación de Profesores
\([0-9]{4}\)