TWO TEACHER’S EXTRAORDINARY PEOPLE IN THEIR PERSONAL TRAJECTORY: TO LOOK TO ANOTHER AND MORAL SENSITIVITY IN THE EDUCATIONAL RELATIONSHIP
Personas extraordinarias en la trayectoria de vida de dos docentes: Mirada del otro y sensibilidad moral en el vínculo
dc.creator | Ramírez Soto, Jahel Magdalena | |
dc.date | 2014-06-27 | |
dc.date.accessioned | 2025-05-30T16:10:33Z | |
dc.date.available | 2025-05-30T16:10:33Z | |
dc.identifier | https://www.perspectivaeducacional.cl/index.php/peducacional/article/view/279 | |
dc.identifier | 10.4151/07189729-Vol.53-Iss.2-Art.279 | |
dc.identifier.uri | https://revistaschilenas.uchile.cl/handle/2250/253525 | |
dc.description | The Father and a Chaplain are the extraordinary or critical persons in the life's trajectories of Mateu, the Mother and an Inspector of Judith. He and she are the teachers wrote and shared his life writing. The key topics are the Tàpie's deep look of other one, the Lévinas's idea about responsibility of the relationship and the Hansen's moral sensitivity. They are the buildings to analyze the Judit and Mateu experience related. In addition to, how the extraordinary people interact with other. | en-US |
dc.description | El Padre y un Capellán son las personas extraordinarias o críticas en las trayectorias de vida de Mateu, la Madre y un Inspector de Judit. El y ella son los docentes que escribieron y compartieron sus Relatos de vida. Los temas centrales son los planteamientos de Tàpies sobre la mirada profunda del otro, la idea de responsabilidad en el vínculo de Lévinas y la sensibilidad moral de Hansen. Esos son los ejes para analizar las experiencias con que Judit y Mateu retratan el modo en que las personas extraordinarias interactúan con los demás. | es-ES |
dc.format | application/pdf | |
dc.language | spa | |
dc.publisher | Pontificia Universidad Católica de Valparaíso | es-ES |
dc.relation | https://www.perspectivaeducacional.cl/index.php/peducacional/article/view/279/116 | |
dc.rights | Derechos de autor 2014 Jahel Magdalena Ramírez Soto | es-ES |
dc.rights | https://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0 | es-ES |
dc.source | Perspectiva Educacional; Vol. 53 No. 2 (2014): Teacher Trainning; 112-128 | en-US |
dc.source | Perspectiva Educacional; Vol. 53 Núm. 2 (2014): Formación Docente; 112-128 | es-ES |
dc.source | 0718-9729 | |
dc.subject | extraordinary people | en-US |
dc.subject | looking to another | en-US |
dc.subject | qualities of the moral sensitivity | en-US |
dc.subject | educational relationship | en-US |
dc.subject | Biographical-Narrative research | en-US |
dc.subject | Personas extraordinarias | es-ES |
dc.subject | mirada del otro | es-ES |
dc.subject | sensibilidad moral | es-ES |
dc.subject | vínculo educativo | es-ES |
dc.subject | investigación Biográfico-Narrativa | es-ES |
dc.title | TWO TEACHER’S EXTRAORDINARY PEOPLE IN THEIR PERSONAL TRAJECTORY: TO LOOK TO ANOTHER AND MORAL SENSITIVITY IN THE EDUCATIONAL RELATIONSHIP | en-US |
dc.title | Personas extraordinarias en la trayectoria de vida de dos docentes: Mirada del otro y sensibilidad moral en el vínculo | es-ES |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article | |
dc.type | info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
This item appears in the following Collection(s)
-
Perspectivas Educacional: Formación de Profesores
\([0-9]{4}\)