The identity of family: An educative challenge
La identidad de la familia: Un reto educativo
dc.creator | Bernal Martínez de Soria, Aurora | |
dc.date | 2015-05-24 | |
dc.date.accessioned | 2025-05-30T16:10:33Z | |
dc.date.available | 2025-05-30T16:10:33Z | |
dc.identifier | https://www.perspectivaeducacional.cl/index.php/peducacional/article/view/289 | |
dc.identifier | 10.4151/07189729-Vol.55-Iss.1-Art.289 | |
dc.identifier.uri | https://revistaschilenas.uchile.cl/handle/2250/253527 | |
dc.description | Family is the basic unit of society. The functions of the family,basically, care, socialization and education are necessary for human development. Research evidences explain these claimsin a positive sense, when family can fulfill these functions, and ina negative sense, when family isn't able. In these pages the argument runs on the need to reflect on the identity of the familyto assess what contribution the development the families can bring. From a sociological approach and following the ideas of Relational Sociology (Pierpaolo Donati), discourse extendsbeyond the issue of family functions. The explanation of whatthe family is an educational challenge in our context. The ideasabout the meaning of family can be motivating for citizens toassume the essential task of struggling families to care for people and society. | en-US |
dc.description | La familia es célula básica de la sociedad. Las funciones de la familia, básicamente, cuidado, socialización y educación son necesarias para el desarrollo humano. La investigación evidencia estas afirmaciones tanto en un sentido positivo, cuando la familia puede cumplir estas funciones, como negativo, cuando no las puede llevar a cabo. En estas páginas se argumenta la necesidad de reflexionar sobre la identidad de la familia para valorar qué contribución al desarrollo se le puede pedir a las familias. Desde un enfoque sociológico y siguiendo las ideas de la Sociología relacional de Pierpaolo Donati, el discurso discurre más allá del tema de las funciones de la familia. Mostrar qué es la familia constituye un reto educativo en nuestro contexto. Las ideas acerca del sentido de la familia pueden ser motivadoras para que los ciudadanos asuman la imprescindible tarea de hacer familias que cuiden a las personas y a la sociedad. | es-ES |
dc.format | application/pdf | |
dc.language | spa | |
dc.publisher | Pontificia Universidad Católica de Valparaíso | es-ES |
dc.relation | https://www.perspectivaeducacional.cl/index.php/peducacional/article/view/289/190 | |
dc.rights | Derechos de autor 2015 Aurora Bernal Martínez de Soria | es-ES |
dc.rights | https://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0 | es-ES |
dc.source | Perspectiva Educacional; Vol. 55 No. 1 (2016); 95-150 | en-US |
dc.source | Perspectiva Educacional; Vol. 55 Núm. 1 (2016); 95-150 | es-ES |
dc.source | 0718-9729 | |
dc.subject | relaciones interpersonales | es-ES |
dc.subject | relaciones familiares | es-ES |
dc.subject | educación familiar | es-ES |
dc.subject | valores sociales | es-ES |
dc.subject | desarrollo. | es-ES |
dc.subject | relationships | en-US |
dc.subject | family relationships | en-US |
dc.subject | family life education | en-US |
dc.subject | social values | en-US |
dc.subject | development. | en-US |
dc.title | The identity of family: An educative challenge | en-US |
dc.title | La identidad de la familia: Un reto educativo | es-ES |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article | |
dc.type | info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
This item appears in the following Collection(s)
-
Perspectivas Educacional: Formación de Profesores
\([0-9]{4}\)