Show simple item record

Congruencias y discrepancias entre concepciones y prácticas evaluativas con uso de TIC

dc.creatorMoreno Romero, Liliana Leticia
dc.creatorRochera Villach, María José
dc.date2015-06-08
dc.date.accessioned2025-05-30T16:10:34Z
dc.date.available2025-05-30T16:10:34Z
dc.identifierhttps://www.perspectivaeducacional.cl/index.php/peducacional/article/view/354
dc.identifier10.4151/07189729-Vol.54-Iss.2-Art.354
dc.identifier.urihttps://revistaschilenas.uchile.cl/handle/2250/253543
dc.descriptionThis study analyses the congruencies and discrepancies between what teachers think about the evaluation and feedback with use of Information and Communications Technology (ICT) and whatfinally materialized in their practices in Secondary Education (ESO), a context scarcely studied. This research involved two teachers; one is a Math teacher and the other is an English teacher. The results show more congruencies than discrepancies between the beliefs of teachers and the evaluation practices. The congruencies related to the evaluation of the teaching area are influenced by two key factors: extensive teacher training and the existence of a favorable context.en-US
dc.descriptionEste estudio analiza las congruencias y discrepancias entre lo que los profesores piensan acerca de la evaluación y feedback con uso de las Tecnologías de la Información y Comunicación (TIC) y lo que, finalmente concretan en sus prácticas, en un contexto poco estudiado como es la Educación Secundaria Obligatoria (ESO). Participaron dos profesoras, una de matemáticas y otra, de inglés. Los resultados muestran más congruencias que discrepancias entre las creencias de las profesoras  y sus prácticas evaluativas. Además, las congruencias relacionadas con el polo pedagógico de la evaluación se hayan influenciadas por dos factores clave: la amplia formación docente y la existencia de un contexto favorable. es-ES
dc.formatapplication/pdf
dc.languagespa
dc.publisherPontificia Universidad Católica de Valparaísoes-ES
dc.relationhttps://www.perspectivaeducacional.cl/index.php/peducacional/article/view/354/170
dc.rightsDerechos de autor 2015 Liliana Leticia Moreno Romero, María José Rochera Villaches-ES
dc.rightshttps://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0es-ES
dc.sourcePerspectiva Educacional; Vol. 54 No. 2 (2015); 126-149en-US
dc.sourcePerspectiva Educacional; Vol. 54 Núm. 2 (2015); 126-149es-ES
dc.source0718-9729
dc.subjectEducación Secundariaes-ES
dc.subjectConcepciones profesoreses-ES
dc.subjectEvaluaciónes-ES
dc.subjectFeedbackes-ES
dc.subjectTICes-ES
dc.subjectsecondary educationen-US
dc.subjectconceptions teachersen-US
dc.subjectformative assessmenten-US
dc.subjectfeedbacken-US
dc.subjectInformation anden-US
dc.titleCongruences and discrepancies between conceptions and assesment practices with ict useen-US
dc.titleCongruencias y discrepancias entre concepciones y prácticas evaluativas con uso de TICes-ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion


This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record