Show simple item record

La Titulación de Pedagogía en Proceso de cambio ¿Qué perciben los estudiantes?

dc.creatorGarcía Hernández, María Luisa
dc.creatorPorto Currás, Mónica
dc.creatorMartínez Valcárcel, Nicolás
dc.date2016-09-21
dc.date.accessioned2025-05-30T16:10:36Z
dc.date.available2025-05-30T16:10:36Z
dc.identifierhttps://www.perspectivaeducacional.cl/index.php/peducacional/article/view/426
dc.identifier10.4151/07189729-Vol.56-Iss.1-Art.426
dc.identifier.urihttps://revistaschilenas.uchile.cl/handle/2250/253561
dc.descriptionThe University is immersed in a process of considerable change, after its incorporation in the European Space for Higher Education; it is forced to modify essential aspects of its anatomy such as the educational model, objectives and the organizational structural and evaluative level. Obviously, these changes must be reflected in the new degree title. In this essay, we will go into depth concerning the transformation experienced by the Pedagogy degree. We will focus our attention on the perception of the students in relation to the application of cognitive capacities and whether these capacities have a significant influence or not in the acquisition of deep or superficial knowledge. To reach this goal, we will use a non-experimental methodology, gathering information from 205 students using a questionnaire. Among the most outstanding results we have to highlight that in both study plans, there is continuity in the development of certain capacities and this fact favors a concrete learning focus.en-US
dc.descriptionLa Universidad está inmersa en un proceso de cambio sustancial -tras su incorporación al Espacio Europeo de Educación Superior- viéndose obligada a modificar aspectos tan sustanciales de su anatomía como: el modelo educativo, los objetivos, el nivel organizativo, estructural y evaluativo. Evidentemente, estos cambios deben verse reflejados en las nuevas titulaciones de Grado. En este artículo profundizaremos en la transformación que ha sufrido el título de Pedagogía -desde la Licenciatura al Grado-. Concentraremos nuestra atención en la percepción del alumno en relación a la aplicación de capacidades cognitivas y cómo estas influyen significativamente -o no- en haber alcanzado un aprendizaje profundo o superficial. Para ello, empleamos una metodología no experimental, recogiendo información de 205 estudiantes mediante un cuestionario. Entre los resultados destacamos que en ambos planes de estudios existe continuidad en cuanto al desarrollo de determinadas capacidades, lo que favorece un determinado enfoque de aprendizaje.es-ES
dc.formatapplication/pdf
dc.languagespa
dc.publisherPontificia Universidad Católica de Valparaísoes-ES
dc.relationhttps://www.perspectivaeducacional.cl/index.php/peducacional/article/view/426/223
dc.rightsDerechos de autor 2016 María Luisa García Hernández, Mónica Porto Currás, Nicolás Martínez Valcárceles-ES
dc.rightshttps://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0es-ES
dc.sourcePerspectiva Educacional; Vol. 56 No. 1 (2017); 25-42en-US
dc.sourcePerspectiva Educacional; Vol. 56 Núm. 1 (2017); 25-42es-ES
dc.source0718-9729
dc.subjectEnfoque de aprendizajees-ES
dc.subjectcapacidad cognitivaes-ES
dc.subjecteducación superiores-ES
dc.subjectformaciónes-ES
dc.subjectPedagogía.es-ES
dc.subjectLearning approachen-US
dc.subjectcognitive abilityen-US
dc.subjectHigher Educationen-US
dc.subjecttrainingen-US
dc.subjectEducation.en-US
dc.titleThe degree of pedagogy in change: what do students perceive?en-US
dc.titleLa Titulación de Pedagogía en Proceso de cambio ¿Qué perciben los estudiantes?es-ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.typePeer reviewed articleen-US
dc.typeArtículo evaluado por pareses-ES


This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record