Show simple item record

Percepciones sobre ciencia y tecnología en estudiantes del nivel superior tecnológico de Veracruz, México.

dc.creatorVillarruel Fuentes, Manuel
dc.creatorPérez Santiago, Fernando
dc.creatorChávez Morales, Rómulo
dc.creatorHernández Arano, Ismael
dc.date2017-01-23
dc.date.accessioned2025-05-30T16:10:37Z
dc.date.available2025-05-30T16:10:37Z
dc.identifierhttps://www.perspectivaeducacional.cl/index.php/peducacional/article/view/465
dc.identifier10.4151/07189729-Vol.56-Iss.1-Art.465
dc.identifier.urihttps://revistaschilenas.uchile.cl/handle/2250/253569
dc.descriptionCurrent societies do not seem to be aware of the advantages and risks of science and technology. The problem increases when are the students who demonstrate this condition. For this reason, not moral values and beliefs that possessed the students in the higher level technological of Veracruz, Mexico, in relation to science and technology, were estimated. The study was quantitative, descriptive, with results analyzed under a qualitative perspective. Likert-type test was applied to 835 students close to graduating. Students showed values and ambiguous beliefs around the variables evaluated. Stands out the utilitarian and functional sense that was awarded to science and technology. There was a low level of reflection on its potential risks, as well as a separation of the social component of the environmental.en-US
dc.descriptionLas sociedades actuales no parecen estar conscientes de las ventajas y riesgos de la ciencia y la tecnología. El problema aumenta cuando son los estudiantes quienes demuestran esta condición. Con base en ello, se estimaron los valores no morales y las creencias, que en torno a la ciencia y tecnología poseían los estudiantes del nivel superior tecnológico de Veracruz, México. El estudio fue cualitativo. Se aplicó un test bajo escala Likert a 835 estudiantes próximos a egresar. Los estudiantes mostraron valores y creencias ambiguas. Se destaca el sentido utilitario y funcional que le otorgaron a la ciencia y tecnología. Existió un bajo nivel de reflexión sobre sus potenciales riesgos, así como una separación del componente social del ambiental.es-ES
dc.formatapplication/pdf
dc.languagespa
dc.publisherPontificia Universidad Católica de Valparaísoes-ES
dc.relationhttps://www.perspectivaeducacional.cl/index.php/peducacional/article/view/465/233
dc.rightsDerechos de autor 2017 Manuel Villarruel Fuentes, Fernando Pérez Santiago, Rómulo Chávez Morales, Ismael Hernández Aranoes-ES
dc.rightshttps://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0es-ES
dc.sourcePerspectiva Educacional; Vol. 56 No. 1 (2017); 43-61en-US
dc.sourcePerspectiva Educacional; Vol. 56 Núm. 1 (2017); 43-61es-ES
dc.source0718-9729
dc.subjectAlfabetismoes-ES
dc.subjectcurrículoes-ES
dc.subjectvaloreses-ES
dc.subjectcreenciases-ES
dc.subjectpolíticas.es-ES
dc.subjectAlphabetizationen-US
dc.subjectcurriculumen-US
dc.subjectvaluesen-US
dc.subjectbeliefsen-US
dc.subjectpolitical.en-US
dc.titlePerceptions of Science and Technology in Technological Upper Level students in Veracruz, Mexicoen-US
dc.titlePercepciones sobre ciencia y tecnología en estudiantes del nivel superior tecnológico de Veracruz, México.es-ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.typePeer reviewed articleen-US
dc.typeArtículo evaluado por pareses-ES


This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record