• Journals
  • Discipline
  • Indexed
  • Institutions
  • About
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
View Item 
  •   Home
  • Universidad del Bío-Bío
  • Revista Reflexión e Investigación Educacional
  • View Item
  •   Home
  • Universidad del Bío-Bío
  • Revista Reflexión e Investigación Educacional
  • View Item

ACADEMIC EXCHANGE: A REFLECTION ON THE PEDAGOGICAL PRACTICE OF A TEACHER IN TRAINING

INTERCAMBIO ACADÉMICO: UNA REFLEXIÓN SOBRE LA PRÁCTICA PEDAGÓGICA DE UNA DOCENTE EN FORMACIÓN

Author
Chiquillo Varela, María Fernanda

Full text
https://revistas.ubiobio.cl/index.php/REINED/article/view/6942
10.22320/reined.v7i1.6942
Abstract
This paper presents a reflection on the formative process of pedagogical practices in mathematics in an academic exchange, through the experience of a mathematics undergraduate student from the Universidad del Atlántico, Colombia in her exchange at the Universidad del Bío-Bío, Chillán-Chile during the academic period 2024-1. From the experiences lived during this academic period, the characteristics of the pedagogical professional practice and the contributions of different academic entities that were part of this training process are visualized. The conditions of the practice in Chile enrich the teacher training due to the opportunity to learn about the educational system, the experience in turn, allows acquiring new academic and professional perspectives by interacting in a different culture.
 
Este trabajo presenta una reflexión sobre el proceso formativo de las prácticas pedagógicas en matemática en un intercambio académico, mediante la experiencia de una estudiante de licenciatura en matemáticas de la Universidad del Atlántico, Colombia en su intercambio en la Universidad del Bío-Bío, Chillán-Chile durante el periodo académico 2024-1. A partir de las experiencias vividas durante este periodo académico, se visualizan las características de la práctica profesional pedagógica y los aportes de diferentes entes académicos que hicieron parte de este proceso de formación. Las condiciones de la práctica en Chile, enriquecen la formación docente debido a la oportunidad de conocer el sistema educativo, la experiencia por su parte, permite adquirir nuevas perspectivas académicas y profesionales al interactuar en una cultura distinta.
 
Metadata
Show full item record
Discipline
Artes, Arquitectura y UrbanismoCiencias Agrarias, Forestales y VeterinariasCiencias Exactas y NaturalesCiencias SocialesDerechoEconomía y AdministraciónFilosofía y HumanidadesIngenieríaMedicinaMultidisciplinarias
Institutions
Universidad de ChileUniversidad Católica de ChileUniversidad de Santiago de ChileUniversidad de ConcepciónUniversidad Austral de ChileUniversidad Católica de ValparaísoUniversidad del Bio BioUniversidad de ValparaísoUniversidad Católica del Nortemore

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister
Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB) - Universidad de Chile
© 2019 Dspace - Modificado por SISIB