Show simple item record

Una experiencia innovadora con estudiantes universitarios: la construcción colaborativa de monografías digitales en línea.

dc.contributoren-US
dc.contributorPrograma de Apoyo a Proyectos para la Innovación y Mejoramiento de la Enseñanza, DGAPA-UNAMes-ES
dc.creatorFrida Díaz Barriga; Facultad de Psicología, Universidad Nacional Autónoma de México, UNAM.
dc.creatorEdmundo López; Facultad de Psicología, Universidad Nacional Autónoma de México, UNAM.
dc.creatorAbraham Heredia; Colegio de Pedagogía, Facultad de Filosofía y Letras de la UNAM, Sistema de Universidad Abierta.
dc.creatorYair Rodríguez; Facultad de Psicología, Universidad Nacional Autónoma de México, UNAM.
dc.date2013-09-12
dc.date.accessioned2019-04-12T16:28:36Z
dc.date.available2019-04-12T16:28:36Z
dc.identifierhttp://www.perspectivaeducacional.cl/index.php/peducacional/article/view/158
dc.identifier.urihttp://revistaschilenas.uchile.cl/handle/2250/26315
dc.descriptionBased on socioconstructivist use of ICT in education and considering the notion of e-activities,this paper reports an educational experience with 51 students of fourth semester of the Bachelorof psychology at the National University of Mexico. In order to deepen the understanding ofa professional field of psychology of interest for the students and to be able to design theirplan of academic career throughout the undergraduate studies, an e-learning activity wasdeveloped. It consisted on the development of a digital monograph in line with hypertext andmultimedia resources. The project was built on the website WIX.com. Students were ableto identify the most salient aspects of the professional field of interest and make decisionsabout their own trajectory in undergraduate level. Also, they felt that their digital and academicskills were enhanced. Co-evaluations of e-monographs and also include a gallery of the mostsalient projects are reported as results.en-US
dc.descriptiones-ES
dc.formatapplication/pdf
dc.languageen
dc.publisherPontificia Universidad Católica de Valparaísoes-ES
dc.relationhttp://www.perspectivaeducacional.cl/index.php/peducacional/article/download/158/511
dc.rightsEl/los autores/as otorgan licencia exclusiva y sin límite de temporalidad para que el manuscrito sea publicado en la revista Perspectiva Educacional, editada por la Pontificia Universidad Católica de Valparaíso (Chile), a través de la Escuela de Pedagogía.
dc.sourcePerspectiva Educacional; Vol 52, No 2 (2013): Tecnologías y Ambientes de Aprendizaje; 35-59en-US
dc.sourcePerspectiva Educacional; Vol 52, No 2 (2013): Tecnologías y Ambientes de Aprendizaje; 35-59es-ES
dc.subjectsocioconstructivism, techno-pedagogical design, e-activities, project method writing, teaching of psychology.en-US
dc.subjectsocioconstructivismo, diseño tecnopedagógico, e-actividades, método de proyectos, estudiantes universitarioses-ES
dc.titleAn innovative experience with college students: the collaborative construction of digital monographs onlineen-US
dc.titleUna experiencia innovadora con estudiantes universitarios: la construcción colaborativa de monografías digitales en línea.es-ES
dc.typeen-US
dc.typees-ES


This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record