• Journals
  • Discipline
  • Indexed
  • Institutions
  • About
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
View Item 
  •   Home
  • Pontificia Universidad Católica de Valparaíso
  • Perspectivas Educacional: Formación de Profesores
  • View Item
  •   Home
  • Pontificia Universidad Católica de Valparaíso
  • Perspectivas Educacional: Formación de Profesores
  • View Item

Relationship between teaching styles and types of teaching personalities in a private institution of higher education

Relación entre estilos de enseñanza y tipos de personalidad en docentes de nivel superior.

Author
Ingrid Victoria Pastor de Jones; Universidad Católica San Pablo- Arequipa-Perú

Full text
http://www.perspectivaeducacional.cl/index.php/peducacional/article/view/443
Abstract
The objective of the study is to determine the relationship between the teaching styles, types of personality and temperament of teachers of higher education. A preliminary document was taken from the study "Relationship between teaching styles and levels of reading comprehension" (Pastor, 2008). The methodology corresponds to non-experimental, descriptive correlational type research. The study population consisted of 50 teachers selected with a sampling non-probability by quotas (De Canales, 1986). The teachers that participated completed a questionnaire from the teaching styles of Anthony F. Grasha, comprising expert, formal authority, personal model, and facilitator and delegator styles and completed a questionnaire rating personalities by J. Eysenck-S.B.G., which assesses the dimensions of personality introversion, extroversion, psychoticism, and neuroticism. The results indicated a significant relationship between different styles of teaching and extroverted personality, and concluded that the more extrovert the teacher is, the more they will tend to apply a more delegatory style of teaching.
 
El objetivo de esta investigación es determinar si existe relación entre estilos de enseñanza, y tipos de personalidad y temperamento en docentes de nivel superior. Como referente se ha tomado el estudio "Relación entre estilos de enseñanza y niveles de comprensión lectora" (Pastor, 2010). La metodología es no experimental, descriptiva-correlacional, aplicando el Inventario del Estilo de Enseñanza de Anthony F. Grasha, que comprende el estilo experto, autoridad formal, modelo personal, facilitador y delegador y el Inventario de Personalidad de J. Eysenck-S.B.G., que evalúa introversión, extroversión, psicoticismo y neuroticismo, en una muestra de 50 docentes, seleccionados con un muestreo no probabilístico por cuotas (Canales, 1986). Los resultados muestran una relación significativa entre distintos estilos de enseñanza y la personalidad extroversión y se concluye que mientras más extrovertido sea el docente, tenderá a aplicar más el estilo de enseñanza delegador.
 
Metadata
Show full item record
Discipline
Artes, Arquitectura y UrbanismoCiencias Agrarias, Forestales y VeterinariasCiencias Exactas y NaturalesCiencias SocialesDerechoEconomía y AdministraciónFilosofía y HumanidadesIngenieríaMedicinaMultidisciplinarias
Institutions
Universidad de ChileUniversidad Católica de ChileUniversidad de Santiago de ChileUniversidad de ConcepciónUniversidad Austral de ChileUniversidad Católica de ValparaísoUniversidad del Bio BioUniversidad de ValparaísoUniversidad Católica del Nortemore

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister
Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB) - Universidad de Chile
© 2019 Dspace - Modificado por SISIB