• Journals
  • Discipline
  • Indexed
  • Institutions
  • About
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
View Item 
  •   Home
  • Consejo Nacional de Educación
  • Calidad en la Educación
  • View Item
  •   Home
  • Consejo Nacional de Educación
  • Calidad en la Educación
  • View Item

Teaching in higher education. Memory and innovation.

La docencia en educación superior.Hacia una comunidad educativa.

Author
Irigoin, María

Full text
https://calidadenlaeducacion.cl/index.php/rce/article/view/453
10.31619/caledu.n15.453
Abstract
This paper addresses aspects of teaching in higher education based on a specific statement of its value and on hopeful signs for its further development. A continuum could be built starting from those who view teaching as a “necessary evil”, that enables them to do research in peace, through to growing groups of academicians who acknowledge the need for higher level teaching coupled with the development of science and technology in terms of its design, implementation and evaluation of its outcomes. Teaching and technology information computer systems (TICs) as well as the claims of teachers who dare to innovate, are the high points in a framework where the importance of the major questions on curricula and curricular design are acknowledged, as is the use of appropriate technology, which cannot become an end in itself.
 
Este artículo aborda algunos aspectos de la docencia en la educación superior, a partir de una afirmación de su valor y de la existencia de signos esperanzadores de un mayor desarrollo. Se podría construir un continuo desde quienes consideran la docencia como un pago de «peaje» para poder investigar tranquilos, hasta crecientes grupos de académicos que reconocen la necesidad de una docencia de nivel superior, con un desarrollo de la ciencia y la tecnología en la forma de diseñarla y ejecutarla y de evaluar sus resultados. La docencia y las tecnologías de la información y la comunicación (TIC), como asimismo, los testimonios de docentes que se atreven a innovar, son los puntos más destacables en un marco de reconocimiento de la importancia de las grandes preguntas del currículo, del diseño curricular, y del uso de la tecnología apropiada, que no puede constituirse en un fin en sí misma.
 
Metadata
Show full item record
Discipline
Artes, Arquitectura y UrbanismoCiencias Agrarias, Forestales y VeterinariasCiencias Exactas y NaturalesCiencias SocialesDerechoEconomía y AdministraciónFilosofía y HumanidadesIngenieríaMedicinaMultidisciplinarias
Institutions
Universidad de ChileUniversidad Católica de ChileUniversidad de Santiago de ChileUniversidad de ConcepciónUniversidad Austral de ChileUniversidad Católica de ValparaísoUniversidad del Bio BioUniversidad de ValparaísoUniversidad Católica del Nortemore

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister
Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB) - Universidad de Chile
© 2019 Dspace - Modificado por SISIB