• Journals
  • Discipline
  • Indexed
  • Institutions
  • About
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
View Item 
  •   Home
  • Consejo Nacional de Educación
  • Calidad en la Educación
  • View Item
  •   Home
  • Consejo Nacional de Educación
  • Calidad en la Educación
  • View Item

Higher education teacher and creativity.

Docencia y creatividad.

Author
Hojman, Sergio A.

Full text
https://calidadenlaeducacion.cl/index.php/rce/article/view/444
10.31619/caledu.n15.444
Abstract
Ideas to modify some aspects of the current approach to teaching in Chilean universities are presented. The proposal is based on the author’s personal experience teaching Physics and Mathematics in both undergraduate and graduate courses to Physics, Engineering, Journalism, and Elementary Education students, in different universities both in Chile and abroad.
 
Se presentan ideas de carácter general para modificar algunos aspectos de la docencia universitaria. Las proposiciones están basadas en la experiencia personal del autor como profesor de Física y Matemáticas, en carreras tales como Licenciatura y Doctorado en Física, Ingeniería, Periodismo y Educación General Básica, en distintas universidades chilenas y extranjeras.
 
Metadata
Show full item record
Discipline
Artes, Arquitectura y UrbanismoCiencias Agrarias, Forestales y VeterinariasCiencias Exactas y NaturalesCiencias SocialesDerechoEconomía y AdministraciónFilosofía y HumanidadesIngenieríaMedicinaMultidisciplinarias
Institutions
Universidad de ChileUniversidad Católica de ChileUniversidad de Santiago de ChileUniversidad de ConcepciónUniversidad Austral de ChileUniversidad Católica de ValparaísoUniversidad del Bio BioUniversidad de ValparaísoUniversidad Católica del Nortemore

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister
Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB) - Universidad de Chile
© 2019 Dspace - Modificado por SISIB