• Journals
  • Discipline
  • Indexed
  • Institutions
  • About
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
View Item 
  •   Home
  • Consejo Nacional de Educación
  • Calidad en la Educación
  • View Item
  •   Home
  • Consejo Nacional de Educación
  • Calidad en la Educación
  • View Item

Continuing education: a three-tiered teaching challenge.

La educación continua. Un desafío docente tridimensional.

Author
Letelier, Mario

Full text
https://calidadenlaeducacion.cl/index.php/rce/article/view/449
10.31619/caledu.n15.449
Abstract
This article offers an overview of continuing education and examines the elements included in short courses, diploma-track courses, post-degree courses, and other professional programs, including graduate and postdoctoral study programs. The analysis identifies the different roles played by continuing education, i.e. instrumental, societal and advanced training. It is based on a series of approaches used to characterize the different participants and their requirements, relating them to national needs linked to socioeconomic development and institutional capacity. The paper emphasizes the teaching and institutional challenges involved in the societal and training roles of continuing education. The conclusion is that advanced training provides a major opportunity to bring together the capacity of universities, government policies and national needs, so as to improve the integration of knowledge to national development.
 
En este artículo, se analiza globalmente la educación continua, de la cual se consideran elementos componentes los cursos breves, los diplomados, las postítulos y otros programas profesionales, así como los programas académicos de postgrado y de postdoctorado. En el análisis, se distinguen los roles instrumental, social y formativo de la educación continua, ejercicio en que se ha utilizado un conjunto de perspectivas que permiten caracterizar a los participantes y sus demandas, y relacionar ambos con las necesidades nacionales vinculadas con el desarrollo socioeconómico y con la capacidad de las instituciones. Se destacan en particular los desafíos docentes institucionales que plantean los roles social y formativo, concluyéndose que en este último, hay una relevante oportunidad en la cual se pueden aunar las capacidades universitarias, las necesidades nacionales y las políticas gubernamentales, a fin de mejorar la inserción del conocimiento en el desarrollo nacional.
 
Metadata
Show full item record
Discipline
Artes, Arquitectura y UrbanismoCiencias Agrarias, Forestales y VeterinariasCiencias Exactas y NaturalesCiencias SocialesDerechoEconomía y AdministraciónFilosofía y HumanidadesIngenieríaMedicinaMultidisciplinarias
Institutions
Universidad de ChileUniversidad Católica de ChileUniversidad de Santiago de ChileUniversidad de ConcepciónUniversidad Austral de ChileUniversidad Católica de ValparaísoUniversidad del Bio BioUniversidad de ValparaísoUniversidad Católica del Nortemore

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister
Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB) - Universidad de Chile
© 2019 Dspace - Modificado por SISIB