• Journals
  • Discipline
  • Indexed
  • Institutions
  • About
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
View Item 
  •   Home
  • Consejo Nacional de Educación
  • Calidad en la Educación
  • View Item
  •   Home
  • Consejo Nacional de Educación
  • Calidad en la Educación
  • View Item

Global study of university rankings

Estudio global de los rankings universitarios

Author
Usher, Alex

Savino, Massimo

Full text
https://calidadenlaeducacion.cl/index.php/rce/article/view/252
10.31619/caledu.n25.252
Abstract
University rankings or league tables are a common feature in most countries with large higher education systems. They were created to meet the need for more transparency and have comparative data on educational institutions. In this article, some classification and ranking systems of the world are analyzed in terms of their data collection method and their selection and weighting indicators. Additionally the German CHE (Centre for Higher Education Development), system –that does not comply with the normal university classification “rules”– is studied. Since the international ranking schemes are assuming a role to assure quality in the growing international student market, the global higher education community needs to start analyzing the way it can compile and supply information that will allow carrying out serious and reliable interinstitutional comparisons, and thus contribute to improve the quality of higher education.
 
Los rankings universitarios o “tablas de posiciones” (league tables) son hoy una característica normal en la mayoría de los países con grandes sistemas de educación superior. Fueron creados con el objeto de satisfacer la necesidad de mayor transparencia y para contar con datos comparativos acerca de las instituciones de educación. En este artículo se analizan algunos sistemas de clasificación universitaria y sistemas de ranking en el mundo, en términos de sus métodos de recolección de datos y sus indicadores de selección y ponderación. Se estudia, además, el sistema alemán CHE (Centre for Higher Education Development), que no se ajusta a las “reglas” de la clasificación universitaria normal. Ya que los esquemas de ranking internacional están asumiendo un papel para asegurar la calidad en el creciente mercado estudiantil internacional, la comunidad de educación superior global necesita comenzar a analizar cómo puede recopilar y entregar información para permitir comparaciones interinstitucionales serias y responsables, y contribuir con ello a mejorar la calidad de la educación superior.
 
Metadata
Show full item record
Discipline
Artes, Arquitectura y UrbanismoCiencias Agrarias, Forestales y VeterinariasCiencias Exactas y NaturalesCiencias SocialesDerechoEconomía y AdministraciónFilosofía y HumanidadesIngenieríaMedicinaMultidisciplinarias
Institutions
Universidad de ChileUniversidad Católica de ChileUniversidad de Santiago de ChileUniversidad de ConcepciónUniversidad Austral de ChileUniversidad Católica de ValparaísoUniversidad del Bio BioUniversidad de ValparaísoUniversidad Católica del Nortemore

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister
Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB) - Universidad de Chile
© 2019 Dspace - Modificado por SISIB