• Journals
  • Discipline
  • Indexed
  • Institutions
  • About
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
View Item 
  •   Home
  • Consejo Nacional de Educación
  • Calidad en la Educación
  • View Item
  •   Home
  • Consejo Nacional de Educación
  • Calidad en la Educación
  • View Item

Exploratory analysis of the changes experienced at educational level of the working force in Chile during the period between the 1992 and 2002 censuses

Análisis exploratorio entre los censos de 1992 y 2002 respecto del nivel educacional de la fuerza laboral.

Author
Ibarra, Cecilia

Full text
https://calidadenlaeducacion.cl/index.php/rce/article/view/257
10.31619/caledu.n25.257
Abstract
This paper explores the relationship between educational level and participation in the work force in Chile, and the changes that have occurred between 1992 and 2002, stemming from the data generated by the population censuses. The purpose of this study is to supplement the characterization of the work force regarding its educational level, and suggest lines of work covering the impact of education in productivity. The results obtained in average schooling and educational levels by the population either already participating or that might eventually participate in the work force are shown. Finally, the changes in the educational profiles by economic sectors, and the differences in the participation of men and women according to their educational level are discussed. These subjects are suggested as an approach for future studies on the education-productivity relationship
 
Este trabajo explora la relación entre nivel educacional y participación en la fuerza laboral en Chile y sus cambios entre 1992 y 2002, a partir de los datos generados por los censos de población. Tiene como objetivo complementar la caracterización de la fuerza laboral en cuanto a su nivel educacional y proponer líneas de trabajo que aborden el impacto de la educación en la productividad. Se presentan los resultados obtenidos en escolaridad promedio y niveles educativos de la población que participa o puede participar en la fuerza laboral. Finalmente, se discuten los cambios en los perfiles educacionales por sectores económicos y las diferencias en la participación de hombres y mujeres según su nivel educativo. Estos temas se proponen como enfoque para futuros estudios en la relación educación-productividad.
 
Metadata
Show full item record
Discipline
Artes, Arquitectura y UrbanismoCiencias Agrarias, Forestales y VeterinariasCiencias Exactas y NaturalesCiencias SocialesDerechoEconomía y AdministraciónFilosofía y HumanidadesIngenieríaMedicinaMultidisciplinarias
Institutions
Universidad de ChileUniversidad Católica de ChileUniversidad de Santiago de ChileUniversidad de ConcepciónUniversidad Austral de ChileUniversidad Católica de ValparaísoUniversidad del Bio BioUniversidad de ValparaísoUniversidad Católica del Nortemore

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister
Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB) - Universidad de Chile
© 2019 Dspace - Modificado por SISIB