• Journals
  • Discipline
  • Indexed
  • Institutions
  • About
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
View Item 
  •   Home
  • Consejo Nacional de Educación
  • Calidad en la Educación
  • View Item
  •   Home
  • Consejo Nacional de Educación
  • Calidad en la Educación
  • View Item

The Segmentation Circle in the Chilean Education System: Working Assignments for Recently Graduated Primary Education Teachers.

Círculo de segmentación del sistema educativo chileno: destino laboral de egresados de Pedagogía en Educación Básica.

Author
Ruffinelli, Andrea

Guerrero, Alexis

Full text
https://www.calidadenlaeducacion.cl/index.php/rce/article/view/161
10.31619/caledu.n31.161
Abstract
The article analyses the main findings of the study “Assignments of primary education teachers graduated from higher education in Chile: an analysis of market segmentation”, between September 2008 and May 2009. This study finds and analyzes assignments of 246 recently graduated teachers –2006 and 2007– of 17 higher education institutions in Chile and their relationship with their institutions as their social and educational origin identifying consistent associations between job assignments and education institutions. It also approaches the functional incorporation of the higher education system and the labor market to the “reproductionist” circle which segregates the school-system students as well as teacher training system students by their socio cultural and educational origin. Then they are trained separately for returning to the same educational subsystem from which they come.
 
El artículo discute los principales resultados y conclusiones del estudio Destino laboral de los egresados de pedagogía en educación básica de instituciones de educación superior chilenas: un análisis de la segmentación del mercado. desarrollado entre septiembre de 2008 y mayo de 2009. La indagación constata y analiza el destino laboral de 246 egresados recientes - Años 2006 y 2007- de pedagogía en educación básica de 17 instituciones de educación superior chilenas y su eventual relación con las instituciones de las cuales han egresado, a partir del origen socioeducativo de los egresados, identificando asociaciones consistentes entre entidades formadoras y destinos laborales. Asimismo, se desarrollan los alcances de una incorporación funcional del sistema de educación superior y del mercado laboral al círculo reproduccionista, que segrega tanto a estudiantes del sistema escolar como del sistema de formación inicial de docente según el origen sociocultural y educativo, y los forma separadamente para retornarlos al mismo subsistema educativo del cual provienen.
 
Metadata
Show full item record
Discipline
Artes, Arquitectura y UrbanismoCiencias Agrarias, Forestales y VeterinariasCiencias Exactas y NaturalesCiencias SocialesDerechoEconomía y AdministraciónFilosofía y HumanidadesIngenieríaMedicinaMultidisciplinarias
Institutions
Universidad de ChileUniversidad Católica de ChileUniversidad de Santiago de ChileUniversidad de ConcepciónUniversidad Austral de ChileUniversidad Católica de ValparaísoUniversidad del Bio BioUniversidad de ValparaísoUniversidad Católica del Nortemore

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister
Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB) - Universidad de Chile
© 2019 Dspace - Modificado por SISIB