Pontificia Universidad Católica de Chile: Recent submissions
Now showing items 4041-4060 of 24081
-
La evaluación del mérito académico en la admisión a las universidades
. Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 33 Núm. 2 (2003): Evaluación de aprendizajes y evaluación...; 179-198 -
Evaluation of numeric skills in children 4 to 7 years old: a skill integration model
. Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 33 Núm. 2 (2003): Evaluación de aprendizajes y evaluación...; 86-104 -
An assessment model based on teaching contents
. Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 33 Núm. 2 (2003): Evaluación de aprendizajes y evaluación...; 49-62 -
Assessment in visual and plastic arts
. Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 33 Núm. 2 (2003): Evaluación de aprendizajes y evaluación...; 105-127 -
Evaluación de aprendizajes en la educación superior: una reflexión necesaria
. Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 33 Núm. 2 (2003): Evaluación de aprendizajes y evaluación...; 199-211 -
Formative assessment: news approaches
. Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 33 Núm. 2 (2003): Evaluación de aprendizajes y evaluación...; 31-48 -
El SIMCE: su desarrollo y desafíos actuales
. Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 33 Núm. 2 (2003): Evaluación de aprendizajes y evaluación...; 160-178 -
La evaluación en un enfoque centrado en competencias
. Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 33 Núm. 2 (2003): Evaluación de aprendizajes y evaluación...; 63-85 -
La evaluación del aprendizaje en la reforma educacional chilena: recordando la concepción de aprendizaje subyacente y reflexionando acerca de su aplicación
. Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 33 Núm. 2 (2003): Evaluación de aprendizajes y evaluación...; 13-30 -
Reflecting thinking of teachers
. Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 32 Núm. 1 (2003): Cognición y aprendizaje; 343-373 -
Creating learning communities: teachers as learners
. Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 32 Núm. 1 (2003): Cognición y aprendizaje; 306-328 -
Socratic seminars in schools: an effective tool to develop cognitive strategies in students
. Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 32 Núm. 1 (2003): Cognición y aprendizaje; 329-342 -
Fostering students self-regulation skills in mathematical problem solvin
. Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 32 Núm. 1 (2003): Cognición y aprendizaje; 286-305 -
A view from the discours analysis of the linguistics competences involved in the process of reading and writing in the first cycle of elementary school
. Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 32 Núm. 1 (2003): Cognición y aprendizaje; 177-189 -
Cognitive operation and development in the Proximal Development Zone
. Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 32 Núm. 1 (2003): Cognición y aprendizaje; 141-154 -
Building bridges between theory and practice
. Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 32 Núm. 1 (2003): Cognición y aprendizaje; 155-176 -
Teachers in the information era. What is the profile?
. Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 32 Núm. 1 (2003): Cognición y aprendizaje; 190-203 -
El aprendizaje de la lectura y su sustento lingüístico
. Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 32 Núm. 1 (2003): Cognición y aprendizaje; 129-140 -
Developing library skills to locate, evaluate and use information amongst university students: a contribution to “information literacy” of students
. Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 32 Núm. 1 (2003): Cognición y aprendizaje; 221-249 -
Number sense: a way to achieve better math understanding of elementary school pupils
. Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 32 Núm. 1 (2003): Cognición y aprendizaje; 204-220