Pontificia Universidad Católica de Chile: Recent submissions
Now showing items 4841-4860 of 24040
-
The teachers training and the STS approach
Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 24 Núm. 1 (1999): Ciencia, tecnología y sociedad; 201-215. -
Dr. Nietzsche, curriculista, con aportes del profesor Deleuze: una mirada post-estructuralista de la teoría del currículum
Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 29 Núm. 2 (2001): Innovación curricular; 15-36. -
El Modelo de Rasch: Nuevos desarrollos y aplicaciones en la ciencia de la medición objetiva
Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 52 Núm. 2 (2015); 1-5. -
Book Review. From Design to Implementation of Educational Policies: New Challenges, New Actions
Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 52 Núm. 1 (2015); 159-164. -
The Relationship between STS apprach and the Teachers Training
Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 24 Núm. 1 (1999): Ciencia, tecnología y sociedad; 165-180. -
How Has History Been Taught in Chile? An Analysis of Programmes of Study for Secondary School History
Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 52 Núm. 1 (2015); 119-135. -
Professional Knowledge for Teaching. Case Study in University Professors from the Universidad de Valparaíso
Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 52 Núm. 1 (2015); 146-158. -
The Effect of Including High School Grade Rankings in the Admission Process for Chilean Universities
Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 52 Núm. 1 (2015); 95-118. -
A Model Lesson. Finland Shows that Equity and Excellence Can Co-exist in Education
Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 52 Núm. 1 (2015); 136-145. -
The OFCMO Curriculum and the Programs of the Educational Reform: an Analysis from the Theories and the Curricular Conceptions
Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 24 Núm. 1 (1999): Ciencia, tecnología y sociedad; 35-55. -
The Education for the Peace like Value Context of Science Teachers' Training
Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 24 Núm. 1 (1999): Ciencia, tecnología y sociedad; 99-130. -
A Model for the Didactic Instrumentation and the STS Perspective
Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 24 Núm. 1 (1999): Ciencia, tecnología y sociedad; 57-76. -
The Construction of the Knowledge and the STS Perspectivein the Teaching
Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 24 Núm. 1 (1999): Ciencia, tecnología y sociedad; 77-98. -
Perceptions on Chilean Education from High School Graduate Students who Attended an Academic Talent Program
Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 52 Núm. 1 (2015); 4-17. -
Towards a more Equitable Distribution of Educational Opportunities: What is the Impact of the Preferential Subsidy Policy on the Achievement Level of the most Vulnerable Students in Chile?
Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 52 Núm. 1 (2015); 65-83. -
Educational Aspiration and the Initial College Experience of High School Graduate Students in Aguascalientes, Mexico
Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 52 Núm. 1 (2015); 18-32. -
The Local Administrator as a Change Agent: The Role of Technical Coordinators in Supporting Chilean Municipal Schools
Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 52 Núm. 1 (2015); 47-64. -
Perceptions about Socio-Academic Trajectory of Students Enrolled in the Universidad de Concepción Propaedeutic Program
Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 52 Núm. 1 (2015); 33-46. -
Participación y calidad de la educación
Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 24 Núm. 1 (1999): Ciencia, tecnología y sociedad; 13-33. -
Special Section Introduction: Study of Perceptions and Experience of Transit from Higher Education and Results of Public Policy on Education
Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 52 Núm. 1 (2015); 1-3.