Posgrados universitarios: ¿actividad académica o servicio al cliente? el caso de la Universidad de Buenos Aires.
Posgrados universitarios: ¿actividad académica o servicio al cliente? el caso de la Universidad de Buenos Aires.
Author
Mollis, Marcela
Jaim Etcheverry, Guillermo
Abstract
The paper provides quantitative data on graduate degrees offered by the Universidad de Buenos Aires, in the context of the national and regional supply of graduate courses.It analyzes the different institutional sectors –specialization, master’s degrees and doctorates– from the point of view of academic performance and the fulfillment of their specific mission.Lastly, it reflects on urgent matters that are still outstanding in order to promote graduate degrees at a level of excellence which will answer to the needs of civil society, to cultural training in science and technology in the context of economic globalization and regionalization. El artículo entrega información cuantitativa sobre los posgrados de la Universidad de Buenos Aires, en el marco de la oferta de posgrados a nivel nacional y regional.Analiza los diferentes sectores institucionales –especialización, maestría y doctorado– desde la perspectiva del desempeño académico y el cumplimiento de su misión específica.Por último, plantea una reflexión sobre las urgencias pendientes para promover posgrados de excelencia que respondan a las necesidades cívicas, a la formación cultural, científica y tecnológica, en el contexto de la regionalización y mundialización económica.