• Journals
  • Discipline
  • Indexed
  • Institutions
  • About
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
View Item 
  •   Home
  • Consejo Nacional de Educación
  • Calidad en la Educación
  • View Item
  •   Home
  • Consejo Nacional de Educación
  • Calidad en la Educación
  • View Item

Chilean School Principals' Response to Public Policies on Inclusion

La respuesta de los directores escolares ante las políticas de inclusión escolar en Chile

Author
Quiroga, Marta

Aravena, Felipe

Full text
https://calidadenlaeducacion.cl/index.php/rce/article/view/577
10.31619/caledu.n49.577
Abstract
Chile presents one of the most segregated educational systems in the world. Inclusion is an opportunity to reverse this dramatic educational scenario. The purpose of this study is to investigate necessary conditions in order to effectively implement inclusive educational practices in Chilean schools, from the perspective of seven school principals. This study, through the application of a mixed methodology, the concept mapping technique and a factorial analysis of the data, concludes that resources, personal attitudes and public policies are the three most important variables that influence the implementation of inclusive practices within schools. The results of this research contribute to the national debate with key information for policymakers, in order to analyze actions, which tend to mitigate resistance towards including others.
 
Chile presenta uno de los sistemas educativos más segregados del mundo. La inclusión es una oportunidad para revertir este dramático escenario educativo. El presente estudio tiene por objetivo indagar cuáles serían las condiciones necesarias para la instalación de prácticas educativas inclusivas en establecimientos escolares chilenos, desde la perspectiva de siete directores escolares. Este estudio, a través de una metodología mixta, utilizando la técnica concept mapping y un análisis factorial de los datos, concluye que los recursos, la actitud personal y las políticas públicas son las tres variables más importantes que influyen en la instalación de prácticas inclusivas. Los resultados de esta investigación aportan al debate de la política pública nacional con información clave para los tomadores de decisión, con el fin de desplegar acciones tendientes a mitigar las resistencias que trae consigo el incluir a otros.
 
Metadata
Show full item record
Discipline
Artes, Arquitectura y UrbanismoCiencias Agrarias, Forestales y VeterinariasCiencias Exactas y NaturalesCiencias SocialesDerechoEconomía y AdministraciónFilosofía y HumanidadesIngenieríaMedicinaMultidisciplinarias
Institutions
Universidad de ChileUniversidad Católica de ChileUniversidad de Santiago de ChileUniversidad de ConcepciónUniversidad Austral de ChileUniversidad Católica de ValparaísoUniversidad del Bio BioUniversidad de ValparaísoUniversidad Católica del Nortemore

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister
Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB) - Universidad de Chile
© 2019 Dspace - Modificado por SISIB