• Journals
  • Discipline
  • Indexed
  • Institutions
  • About
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
View Item 
  •   Home
  • Consejo Nacional de Educación
  • Calidad en la Educación
  • View Item
  •   Home
  • Consejo Nacional de Educación
  • Calidad en la Educación
  • View Item

Do we assess what really matters? the challenge of autenthic assessment in higher education

¿Evaluamos lo que realmente importa? el desafío de la evaluación auténtica en educación superior

Author
Villarroel, Verónica

Bruna, Daniela

Full text
https://www.calidadenlaeducacion.cl/index.php/rce/article/view/729
10.31619/caledu.n50.729
Abstract
The present essay proposes authentic assessment as a tool that is necessary to incorporate into higher education. The instruments traditionally used in universities to assess student learning are poorly adept at measuring in-depth knowledge. Conversely, authentic assessments provide relevancy, by connecting what happens in the classroom with real life, measuring knowledge in context. The three dimensions which comprise an authentic assessment, and favour its implementation, are examined: 1) realism, understood as the inclusion of working world contexts; 2) cognitive challenge, which implies measuring higher order thinking skills that require students to construct knowledge; and 3) evaluative judgement, which refers to the inclusion of feedback processes, that allow students to understand and adopt good quality standards, in order to transfer them to other contexts.
 
El presente ensayo propone la evaluación auténtica como una herramienta necesaria de incorporar en educación superior. Los instrumentos de evaluación de los aprendizajes, que tradicionalmente se utilizan en la universidad, presentan grandes debilidades a la hora de medir el conocimiento profundo de los estudiantes. En cambio, la evaluación auténtica otorga pertinencia al vincular lo que ocurre en las aulas con la vida real y laboral, midiendo saberes en contexto. Se examinan las tres dimensiones que conforman la evaluación auténtica y que facilitan su implementación: 1) realismo, entendido como la inclusión de contextos del mundo del trabajo; 2) desafío cognitivo, que implica medir habilidades cognitivas de orden superior con las que el estudiante debe construir conocimiento; y 3) juicio evaluativo, referido a incluir procesos de retroalimentación que permitan a los estudiantes comprender e integrar en su comportamiento los criterios de buena calidad para transferirlos en otros contextos.
 
Metadata
Show full item record

Related items

Showing items related by title, author, creator and subject.

  • The assessment in physical education through the “Game Perfomance Assessment Instrument” (GPAI) 

    Aguilar Sánchez, Javier; Martín Tamayo, Ignacio; Chirosa Ríos, Luis Javier. Pedagogical Studies; Vol. 42 Núm. 2 (2016); 7-19
  • Adaptación transcultural del cuestionario POSAS (Patient and Observer Scar Assessment) para valoración de cicatrices. 

    Rodríguez Castillo, Tomás Roberto; Sanguineti montalva, Antonella; Moreno Baeza, Natalia; Carrillo Gonzalez, Katya; Hasbún Nazar, Andrea; Lopez Nuñez, Sebastian. Revista de Cirugía; Vol. 71, Núm. 5 (2019)
  • Traditional Assessment or Invisible Assessment Using Games? New Frontiers in Cognitive Assessment 

    Rosas, Ricardo; Ceric, Francisco; Aparicio, Andrés; Arango, Paulina; Arroyo, Rodrigo; Benavente, Catalina; Escobar, Pablo; Olguín, Polín; Pizarro, Marcelo; Ramírez, María Paz; Tenorio, Marcela; Veliz, Soledad. Psykhe; Vol. 24 Núm. 1 (2015); 1-11
Discipline
Artes, Arquitectura y UrbanismoCiencias Agrarias, Forestales y VeterinariasCiencias Exactas y NaturalesCiencias SocialesDerechoEconomía y AdministraciónFilosofía y HumanidadesIngenieríaMedicinaMultidisciplinarias
Institutions
Universidad de ChileUniversidad Católica de ChileUniversidad de Santiago de ChileUniversidad de ConcepciónUniversidad Austral de ChileUniversidad Católica de ValparaísoUniversidad del Bio BioUniversidad de ValparaísoUniversidad Católica del Nortemore

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister
Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB) - Universidad de Chile
© 2019 Dspace - Modificado por SISIB