Show simple item record

Career Guidance. Link between Key Competencies and Job Competencies

dc.creatorBermúdez López, Eva Ángeles
dc.creatorPérez Navío, Eufrasio
dc.creatorCampos Barrionuevo, Blas
dc.date2020-03-31
dc.identifierhttps://revistas.ubiobio.cl/index.php/REINED/article/view/4120
dc.identifier10.22320/reined.v2i2.4120
dc.descriptionThe functionality of the professional guidance needs to link key or life competencies which provide the person with a certain academic level, and labor competencies demanded by the labor market. In this way, guidance is assumed, at the political level first and then at the educational one, as an instrument of constant adjustment between personal, academic and contextual factors of people throughout their lives. The present descriptive study shows the results on willingness to employment (attitudinal variable) according to the gender, age and academic level of a sample of unemployed people. It also seeks to highlight the importance that vocational guidance (as an active employment policy) has not only as a source of information and advice, but also as a tool to modify attitudes acquired in people such as the attitude towards employment and specifically, willingness.en-US
dc.descriptionLa funcionalidad de la Orientación Profesional necesita enlazar Competencias Clave o para la vida, que aportan a la persona, un nivel académico determinado, así como Competencias Laborales demandadas por el mercado de trabajo. Se asume así, la Orientación, a nivel político primero y educativo después, como instrumento de ajuste constante entre factores personales, académicos y contextuales de las personas a lo largo de sus vidas. El presente estudio descriptivo, muestra los resultados sobre disposición para el empleo (variable actitudinal) en función del género, edad y nivel académico de una muestra de personas desempleadas. Trata además de poner de relieve la importancia que la Orientación Profesional (como política activa de empleo) tiene no sólo como fuente de información y asesoramiento, sino también como herramienta para modificar actitudes adquiridas en las personas como es el caso de la actitud ante el empleo y en concreto, la disponibilidad (disposición).es-ES
dc.formatapplication/pdf
dc.languagespa
dc.publisherFacultad de Educación y Humanidades, Universidad del Bío-Bíoes-ES
dc.relationhttps://revistas.ubiobio.cl/index.php/REINED/article/view/4120/3818
dc.sourceRevista Reflexión e Investigación Educacional; Vol. 2 Núm. 2 (2020): Revista Reflexión e Investigación Educacional; 31-52es-ES
dc.source2452-4638
dc.subjectOrientación profesionales-ES
dc.subjectempleabilidades-ES
dc.subjectdisposiciónes-ES
dc.subjectcompetencias claveses-ES
dc.subjectcompetencias laboraleses-ES
dc.subjectProfessional guidanceen-US
dc.subjectemployabilityen-US
dc.subjectwillingnessen-US
dc.subjectkey competenciesen-US
dc.subjectlabor competenciesen-US
dc.titleOrientación Profesional. Nexo entre Competencias Clave y Competencias Laboraleses-ES
dc.titleCareer Guidance. Link between Key Competencies and Job Competenciesen-US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion


This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record