Teacher assessment of the Catholic Religion teachers in Chile
Evaluación Docente de los profesores de Religión Católica en Chile
Author
Soto Bustos, Rolando
Abstract
The following article shows the results of a study of the assessment of Catholic religion teachers in Chile. The data provided by the Ministry of Education, MINEDUC, was organized and systematized in order to observe the range of cohorts that have been assessed nationwide in different regions and, especially, in Santiago’s Archbishopric. The results were critically analyzed from a pedagogical perspective, which allows teachers to find hints that aim at improving defective aspects. On the other hand, it can be seen that there are some results that involve the universities and agents related to Religion teachers. El siguiente artículo presenta los resultados de un estudio sobre la evaluación docente de profesores de Religión Católica en Chile. Los datos proporcionados por el Ministerio de Educación (MINEDUC) son organizados y sistematizados permitiendo observar las distintas cohortes que se han evaluado a nivel país, por región y especialmente en el Arzobispado de Santiago. Los resultados son analizados críticamente desde una perspectiva pedagógica que permita a los profesores encontrar pistas que apunten a mejorar los aspectos deficitarios. Por otro lado, se desprenden algunas consecuencias que involucran a las universidades y agentes que acompañan a los profesores de Religión.
Metadata
Show full item recordRelated items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
El carácter problemático de la religión. Aportes de Romano Guardini a una teología de la religión
Silva, Joaquín. Teología y Vida; Vol. 63 Núm. 1 (2022); 43-80 -
The curricular renewal of the Religion class in Chile: A process of synodal discernment
Castañeda Barrera, Carolina; Contreras Henríquez, Yeri; Muena Jofré, Mirko Alejandro. Revista de Educación Religiosa; Vol. 2 No. 6 (2023); 49-79 -
Critiques of religion as a universal category
Becker Lorca, Martin; Carbullanca Nuñez, César. Cultura y Religión; Vol. 17 (2023); 1-20