• Journals
  • Discipline
  • Indexed
  • Institutions
  • About
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
View Item 
  •   Home
  • Consejo Nacional de Educación
  • Calidad en la Educación
  • View Item
  •   Home
  • Consejo Nacional de Educación
  • Calidad en la Educación
  • View Item

The educative workshop: systematizing of an education model for pshichologists in two universities in the Fifth Region.

El taller educativo: sistematización de un modelo de formación de psicólogos/as en dos universidades de la Quinta Región.

Author
Carrasco, Claudia

Baltar, María Julia

Bórquez, Mabel

Cuneo, Claudia

Cerda, Cecilia

Full text
https://www.calidadenlaeducacion.cl/index.php/rce/article/view/89
10.31619/caledu.n37.89
Abstract
This article systematizes an Education Model for Psychologists in the area of Educational Psychology in two universities of the Fifth Region in Chile, seeking to promote autonomy and participation based on the Workshops of Democratic Education and the Interaction Focused in a Topic. Three qualitative researches have been carried out between 2005 and 2010 in order to know the principal lessons generated by professional identity and taken by students formed under this model, who claim that this modality of work promotes their aptitudes to critically question the environment valuing the small changes as promoters of major changes. This learning would construct a psychologist aware of all the ethical implications of his/her role, taking this learning into other fields of action.
 
Este artículo sistematiza un Modelo de Formación de Psicólogos/as en el área de Psicología Educacional, en dos universidades de la V Región, que busca promover la autonomía y la participación, basado en los Talleres de Educación Democrática y la Interacción Centrada en un Tema. Se llevan a cabo tres estudios cualitativos entre los años 2005 y 2010 con el fin de conocer los principales aprendizajes identitarios que significan los estudiantes formados bajo este modelo, quienes señalan que la modalidad de trabajo potencia su capacidad de cuestionar críticamente su entorno, valorando los pequeños cambios como promotores de cambios mayores. Estos aprendizajes construirían un Psicólogo/a conciente de las implicancias éticas de su rol, llevando estos aprendizajes a otros campos de acción
 
Metadata
Show full item record
Discipline
Artes, Arquitectura y UrbanismoCiencias Agrarias, Forestales y VeterinariasCiencias Exactas y NaturalesCiencias SocialesDerechoEconomía y AdministraciónFilosofía y HumanidadesIngenieríaMedicinaMultidisciplinarias
Institutions
Universidad de ChileUniversidad Católica de ChileUniversidad de Santiago de ChileUniversidad de ConcepciónUniversidad Austral de ChileUniversidad Católica de ValparaísoUniversidad del Bio BioUniversidad de ValparaísoUniversidad Católica del Nortemore

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister
Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB) - Universidad de Chile
© 2019 Dspace - Modificado por SISIB