Show simple item record

El taller educativo: sistematización de un modelo de formación de psicólogos/as en dos universidades de la Quinta Región.

dc.contributoren-US
dc.contributores-ES
dc.creatorCarrasco, Claudia
dc.creatorBaltar, María Julia
dc.creatorBórquez, Mabel
dc.creatorCuneo, Claudia
dc.creatorCerda, Cecilia
dc.date2012-03-19
dc.date.accessioned2020-08-03T13:03:41Z
dc.date.available2020-08-03T13:03:41Z
dc.identifierhttps://www.calidadenlaeducacion.cl/index.php/rce/article/view/89
dc.identifier10.31619/caledu.n37.89
dc.identifier.urihttps://revistaschilenas.uchile.cl/handle/2250/147238
dc.descriptionThis article systematizes an Education Model for Psychologists in the area of Educational Psychology in two universities of the Fifth Region in Chile, seeking to promote autonomy and participation based on the Workshops of Democratic Education and the Interaction Focused in a Topic. Three qualitative researches have been carried out between 2005 and 2010 in order to know the principal lessons generated by professional identity and taken by students formed under this model, who claim that this modality of work promotes their aptitudes to critically question the environment valuing the small changes as promoters of major changes. This learning would construct a psychologist aware of all the ethical implications of his/her role, taking this learning into other fields of action.en-US
dc.descriptionEste artículo sistematiza un Modelo de Formación de Psicólogos/as en el área de Psicología Educacional, en dos universidades de la V Región, que busca promover la autonomía y la participación, basado en los Talleres de Educación Democrática y la Interacción Centrada en un Tema. Se llevan a cabo tres estudios cualitativos entre los años 2005 y 2010 con el fin de conocer los principales aprendizajes identitarios que significan los estudiantes formados bajo este modelo, quienes señalan que la modalidad de trabajo potencia su capacidad de cuestionar críticamente su entorno, valorando los pequeños cambios como promotores de cambios mayores. Estos aprendizajes construirían un Psicólogo/a conciente de las implicancias éticas de su rol, llevando estos aprendizajes a otros campos de acciónes-ES
dc.formatapplication/pdf
dc.languagespa
dc.publisherConsejo Nacional de Educaciónes-ES
dc.relationhttps://www.calidadenlaeducacion.cl/index.php/rce/article/view/89/98
dc.rightsCopyright (c) 2018 Calidad en la Educaciónes-ES
dc.rightshttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0es-ES
dc.sourceCalidad en la Educación; Nº 37 (2012): Revista Calidad en la Educación; 129-160en-US
dc.sourceCalidad en la Educación; Nº 37 (2012): Revista Calidad en la Educación; 129-160es-AR
dc.sourceCalidad en la Educación; Nº 37 (2012): Revista Calidad en la Educación; 129-160es-ES
dc.source0718-4565
dc.source0717-4004
dc.subjecten-US
dc.subjectEducational Workshops; Formation of Psychologists; Professional implicationsen-US
dc.subjectes-ES
dc.subjectTalleres Educativos; Formación de Psicólogos/as; Implicancias profesionaleses-ES
dc.titleThe educative workshop: systematizing of an education model for pshichologists in two universities in the Fifth Region.en-US
dc.titleEl taller educativo: sistematización de un modelo de formación de psicólogos/as en dos universidades de la Quinta Región.es-ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.typeen-US
dc.typees-ES


This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record